UI designer

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 2674
Organisatie: Kadaster
Locatie: Kadaster
Uren per week: 32
Tarief: €110 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-09-2024
Optie tot verlenging: 1x 6 maanden
Sluitingsdatum: 01-08-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Kadaster (BRK): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

De afdeling Klantinteractie Online houdt zich bezig met het (door)ontwikkelen en onderhouden van de frontends bij het Kadaster. Dit doe je samen met collega UX professionals, contentspecialisten, webanalisten en adviseurs. Bij alles wat wij doen, stellen we de klant centraal en zoeken we naar de beste online klantervaring.

Team UX werkt voornamelijk in een multidisciplinair Gebruikerslab: het Gebruikerslab onderzoekt, ontwerpt en test ideeën en prototypes die het Kadaster wil ontwikkelen. Hierbij zoekt het Gebruikerslab de ideale match tussen gebruikerswensen en de wensen en mogelijkheden vanuit het Kadaster. Naast UX bestaat de vaste kern uit marketing en frontend ontwikkelaars, aangevuld met collega’s uit de organisatie die betrokken zijn bij de trajecten die we doorlopen.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Wil je werken aan websites en applicaties waar duizenden mensen per dag mee werken? En ben jij degene die de gebruikers een zo prettig mogelijke gebruikerservaring kan geven? Dan zit je als UI designer bij het Kadaster goed. Binnen het UX-team is er op inhuurbasis ruimte voor een UI designer op een groot en complex project: we zijn bezig om een grote interne applicatie te vernieuwen die het hele ruilverkavelingsproces ondersteunt.

Team UX staat aan de lat om de applicatie makkelijker in gebruik te maken en daardoor de leercurve en foutmarges in het hele verkavelingsproces zo klein mogelijk te maken. Dit doe je samen met UX researchers, inhoudelijke en juridische experts, en natuurlijk de collega’s de de applicatie gebruiken. In dit krachtenveld ben jij betrokken bij het uitwerken van prototypes en concepten naar bruikbare UI designs voor het IT team dat de frontend bouwt. Dit doe je binnen de kaders van het Kadaster design systeem.

Opdrachtomschrijving
Je vertaalt concepten en wireframes naar UI design en zorgt voor overdracht naar de IT-teams. Je wordt er helemaal blij van om de puntjes op de i te zetten en duikt graag in de details.

We zoeken een UI designer die het leuk vindt om in een team in opbouw te werken. Deels zijn er bestaande kaders en is er een design system, maar soms verricht je pionierswerk en worden je designs juist toegevoegd aan het design system. Je brengt je kennis over UI design en design systems mee en verzorgt UI design volgens de specs die onze IT afdelingen nodig hebben. Je wordt blij van een goed opgeleverd design dat een frontend developer kan gaan bouwen zonder problemen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Figma;
  • Figjam;
  • Jira.

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Het bouwklaar maken van prototypes en concepten voor de IT teams;
  • Bijdragen aan het Kadaster design systeem;
  • Meewerken binnen het project als UI designer.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2024 tot en met 28 februari 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met eenmaal zes maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Voor UX zijn dit de dinsdag en de vrijdag. Voor deze positie is de dinsdag ter bespreking.


Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Graag cv in PDF aanleveren. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Graag de link naar uw portfolio toevoegen.

Minimaal HBO werk- en denkniveau.

Een opleiding CMD of Interaction Design of vergelijkbaar is een pré.

Minimaal 3 jaar ervaring met UX/UI Design (obv portfolio en cv).

Voldoende kennis van (het deelnemen aan/begeleiden van) UX trajecten, in de vorm van training, opleiding of aantoonbare ervaring, met UI als specialisatie.

Aantoonbare ervaring met werken in Figma.

Ervaring met Jira en Figjam (of vergelijkbare tooling.

Kennis van design systems en hoe je als UI designer daaraan kunt bijdragen (generiek ontwerpen).

Weten hoe designs te laten voldoen aan de toegankelijkheidswetgeving voor de (semi) overheid: WCAG 2.1 AA, en weten hoe je je designs hieraan moet laten voldoen. Bij voorkeur inclusief aantoonbare ervaring in je portfolio.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Zelfstandig kunnen werken aan opdrachten en projecten, binnen een centrale planning en deadlines. • Kunnen doorgronden van complexe processen en de juiste vragen te stellen aan de inhoudelijke stakeholders om tot een duidelijk beeld te komen van het werk dat gedaan moet worden. • In staat zijn om designs bouwklaar aan te leveren voor IT teams (inclusief reponsive of mobile design en volgens onze Definitions of Done). • Een behoorlijke dosis overtuigingskracht en geduld met collega’s voor wie UX nog een onbekend begrip is. • Kunnen werken binnen Agile projecten. • Communicatief vaardig. • Goed kunnen samenwerken.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling

0 Geen antwoord/invulling

Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende

Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig

Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster

3 Voldoende

Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed

Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde

5 Uitstekend

Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.


De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.


Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

30 %

U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.

30 %

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 110,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op vrijdag 9 augustus 2024 in Apeldoorn of via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.