Fraud Blocker Teamleider Realisatie & Beheer - Freelance Opdrachten

Teamleider Realisatie & Beheer

Logo van Maasdriel met een gestileerde letter "M" in blauwe, groene en oranje kleurverlopen met daaronder de naam "MAASDRIEL" in zwarte tekst.

Aanvraagnummer: 2795
Organisatie: Gemeente Maasdriel
Locatie: Gemeente Maasdriel
Uren per week: 32-36
Tarief: €95 - €125 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 02-09-2024
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 29-07-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

In de aanloop naar een organisatiewijziging ter versterking van de bestuurskracht van de gemeente Maasdriel, zijn we op zoek naar een interim teamleider Realisatie en Beheer. Het team Realisatie en Beheer komt uit een lastige periode. Het afgelopen halfjaar is er een positieve ontwikkeling ingezet in de richting van meer eigenaarschap, verbeterde samenwerking, meer grip op eigen werk. Die ontwikkeling moet voortgezet worden in de komende periode. Dat vraagt om een duidelijke, daadkrachtige leidinggevende die overzicht en structuur kan aanbrengen,

Het team Realisatie & Beheer bestaat uit 35 enthousiaste medewerkers verdeeld over de clusters Beheer openbare ruimte, Buitendienst, Facilitaire zaken & Vastgoed. Het cluster Projecten, dat ook deel uitmaakt van team Realisatie en Beheer, wordt momenteel tijdelijk aangestuurd door een toegevoegde leidinggevende.

Onze medewerkers bij Realisatie en Beheer houden zich met een breed scala aan onderwerpen bezig, die het wonen, werken en verblijven in onze mooie gemeente mogelijk maken. Om er een aantal te noemen:

  • Het risicogestuurd beheren en onderhouden van de openbare ruimte inclusief het maatschappelijk vastgoed.
  • Ontwikkelen van beleid ten aanzien van de openbare ruimte.
  • Op projectmatige wijze ontwerpen, aanleggen en verbeteren van de bestaande infrastructuur (wegen en rioleringen).
  • Het realiseren van (woningbouw)plannen, uitgifte bouwkavels en bedrijfsterreinen.
  • Ondersteunen van evenementen, verkiezingen, en het oplossen van calamiteiten.
  • Facilitaire werkzaamheden ten behoeve van de interne organisatie.

Verantwoordelijkheden

Wat ga je doen:

  • Je geeft leiding aan de medewerkers van het team en bent integraal verantwoordelijk voor het kwantitatieve, kwalitatieve en bedrijfsmatige functioneren van het team binnen de gestelde kaders en plannen.
  • Je zorgt voor planvorming, standaardisering van werkzaamheden, overzicht, processturing.
  • Je bent als leidinggevende verantwoordelijk voor de P&O-zaken van het team.
  • Je bent ambtelijk opdrachtgever van diverse civieltechnische projecten.
  • Je brengt rust en orde in de samenwerkingsrelaties met andere teams (met name binnen het domein Ruimte).
  • Je bent aanspreekpunt en adviseur voor de verantwoordelijke portefeuillehouders, voor wat betreft de inhoudelijke thema’s van Realisatie en Beheer. Daarbij draag je zorg voor goede informatievoorziening en overzicht over werkzaamheden en prioriteringen.
  • Je bent eindverantwoordelijk voor kwaliteit en tijdigheid van (bestuurlijke) adviezen, projectplannen en productie van het team.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 september 2024 tot en met 2 mei 2025 voor 32 - 36 uur per week. De opdracht is niet als duo uit te voeren. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit ZAL leiden tot uitsluiting. Externe is de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest van aanbestedende dienst.

Uit het cv blijkt dat de kandidaat minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring heeft binnen een politiek bestuurlijke context met één of meerdere teams binnen het domein Ruimte (beleid of uitvoering).

Akkoordverklaring documenten: Wij verwijzen naar de geldende voorwaarden die als bijlagen zijn toegevoegd op Werken in Gelderland. Deze documenten vormen samen de offerteaanvraag.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

25 %

De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring als leidinggevende.

25 %

De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met werken in organisaties binnen een politiek bestuurlijke context.

30 %

De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring binnen het domein Ruimte (beleid of uitvoering).

20 %

De aangeboden kandidaat beschikt over uitstekende (mondeling en) schriftelijke communicatieve vaardigheden en is in staat om draagvlak te creëren op politiek, maatschappelijk en bestuurlijk niveau.


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 95,00
Maximaal: € 125,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Tijdens het interview worden de volgende competenties (en wat daaronder wordt verstaan) getoetst:

Doel- en resultaatgerichtheid
Formuleert heldere doelstellingen en resultaten en is er actief op gericht om deze te behalen.
– Vertaalt de visie/strategie in tactische doelen en resultaten.
– Stelt meetbare (tactische) doelen, geeft grote lijnen aan en monitort invulling door anderen.
– Houdt in complexe situaties de strategische doelen in het oog.
– Hanteert de gestelde norm van transparantie en openheid, zodat verantwoording over het
totaalresultaat afgelegd kan worden.

Samenwerken
Werkt met anderen samen om een gezamenlijk doel te bereiken.
– Zet het gezamenlijk resultaat voorop boven het eigen belang.
– Heeft oprechte belangstelling voor de ander en respect voor elkaars overtuigingen.
– Betrekt alle belanghebbenden bij het werk en komt met een integrale oplossing.

Besluitvaardigheid
Neemt afhankelijk van de situatie zowel vlot als weloverwogen beslissingen en zet deze om in concrete acties. Ook wanneer belangrijke informatie ontbreekt of onvolledig is. Spreekt zich duidelijk uit zodat er geen misverstanden ontstaan over een ingenomen standpunt of gemaakte keuze.

Sturen op structuur
Geeft richting en sturing aan een groep.
– Stuurt op processen en biedt structuur om belangen en perspectieven in evenwicht te brengen om te zorgen dat projecten op tijd en binnen het budget worden voltooid.
– Is in staat om anderen te stimuleren en inspireren en brengt doeltreffende samenwerkingsverbanden tot stand om de motivatie, betrokkenheid, prestaties en productiviteit te verhogen.

Omgevingsbewustzijn
Is zich bewust van maatschappelijke en politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren. Speelt in op deze ontwikkelingen en vertaalt deze naar het eigen werkgebied.
– Speelt proactief in op ontwikkelingen uit de omgeving die van invloed kunnen zijn op de organisatie.
– Voert een constructieve discussie met belangenpartijen en stakeholders.
– Anticipeert snel op wensen vanuit politiek bestuur.
– Komt met initiatieven die blijk geven van inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen.
– Vertaalt maatschappelijke en politiek/economische ontwikkelingen naar consequenties en realistische voorstellen voor het eigen aandachtsgebied en belangen van de eigen organisatie.

De kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien de kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt de kandidaat de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
• Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten
• Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten
• Voldoet onvoldoende aan competentie - 0 punten
In totaal zijn er vijf (5) competenties.

De kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de kandidaat die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken kandidaten worden uitgenodigd voor een interview.

De eerste ronde interviews zullen plaatsvinden op maandag 5 augustus 2024 tussen 13.00 - 16.00u (reservedatum: donderdag 8 augustus 2024 tussen 14.00 - 17.00u)

De tweede ronde interviews zullen plaatsvinden op donderdag 22 augustus tussen 15.00 - 17.00u.

Gelieve hier rekening mee te houden.

ps. Bij voorkeur worden alle gesprekken in het gemeentehuis in Kerkdriel gevoerd. Mocht dit vanwege de vakantieperiode gedurende één van de 2 interview rondes niet mogelijk zijn, dan bestaat er de mogelijkheid om deze digitaal via Teams plaats te laten vinden. Gelieve dit in de aanbieding aan te geven.