Fraud Blocker Business Projectleider Klantportaal Subsidies - ZZP Opdracht

Business Projectleider Klantportaal Subsidies

Rode banner met witte tekst met de tekst "provincie noord-brabant" in hoofdletters.

Aanvraagnummer: 2864
Organisatie: Provincie Noord-Brabant
Locatie: Provincie Noord-Brabant
Uren per week: 32 per week
Tarief: €120 per uur
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 02-09-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 01-08-2024 06:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving


Wat ga je doen?

Je gaat aan de slag met de aanschaf en implementatie van het (generiek) klantportaal voor subsidies. Je bent verantwoordelijk voor de gehele coördinatie van dit project; vanaf de initiatiefase, aanbesteding tot aan de implementatie bij de eindgebruikers. Welke kennis zit er in de hoofden van de medewerkers? Je doorziet de verandering, hebt oog voor weerstanden en weet deze mee te nemen in de besluitvorming. Naast de zachtere aspecten bewaak je ook de harde cijfers. Je draagt zorg voor de (financiële) sturing en je bewaakt de risico’s van het project. Met behulp van moderne projectmanagement methodieken bewaak je de voortgang, maak je de procesgang en projectresultaten transparant. Je zorgt voor een gestructureerd projectoverleg en een adequate (interne) projectcommunicatie. Om zaken geregeld te krijgen onderhoud je een sterk intern netwerk en uitstekende relaties met leveranciers.


Zo maak jij Brabant aantrekkelijker

Als Business P rojectleider is samenwerking, zowel in- als extern, van cruciaal belang om de doelen van T eam Subsidies en natuurlijk van de Provincie te realiseren. Je werkt binnen een netwerkorganisatie die zich richt op maatschappelijke opgaven: Gezonde & Veilige Leefomgeving, Energietransitie, Klimaatproof Brabant, Duurzame V erstedelijking, Vitaal Platteland en Mobiliteit, en Duurzame en Concurrerende Economie.


Met wie werk je samen?

Je werkt samen met een IT-projectleider. Verder werk je samen met een werkgroep uit het T eam Subsidies en andere stakeholders van het klantportaal.


Kandidaatomschrijving


Als Business projectleider ben je een aanjager. Je bent sterk resultaatgericht, methodisch onderlegd en doortastend met een open en toegankelijke stijl. Je weet de balans te houden tussen mensen en techniek met oog voor het proces. Je spreekt de taal van softwareontwikkelaars en technici en kunt de brug leggen tussen hen en de provincie. Je overziet het grotere geheel en je bent in staat om vanuit de wensen van de diverse stakeholders bij (subsidie)vraagstukken door te ontwikkelen naar een concreet klantportaal. Jij verdiept je in de materie, weet als geen ander wat er speelt en kan een doorvertaling maken naar de veranderlijn. Je bent een stevige en verbindende persoonlijkheid. Met jouw visie, lef en slagkracht geef jij juist extra gas als de wereld om je heen behoudender is.


Je inspireert, bent ondernemend en oplossingsgericht. Dit doe je door in gesprek te zijn en blijven. Hierdoor beweeg je gemakkelijk op alle niveaus binnen en buiten de organisatie. Grote brokken werk opknippen in kleine stukken, prioriteiten stellen en daarmee snel stappen maken is jou niet onbekend. Het geeft je energie om, met een goed samenwerkend team, doelstellingen te behalen en de geleerde lessen te delen. Jij beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkings- en beïnvloedingvaardigheden. Je bent goed in staat te prioriteren en de focus aan te brengen. Hierin komen competenties als organisatiesensitiviteit en doorzettingsvermogen goed van pas. De ideale kandidaat heeft een voelspriet voor politiek sensitieve onderdelen.


Om succesvol te zijn in deze functie zien wij daarnaast graag onderstaande terug in je profiel:

  • Je beschikt over minimaal hbo-werk - en denkniveau en bent opgeleid in de richting van Projectmanagement, Bedrijfskunde, Bestuurskunde of IT;
  • Ruime ervaring als projectleider met business implementaties zoals een klantportaal;
  • Ervaring met de provinciale organisatie is een pré;
  • Ervaring met subsidies als financieringsinstrument voor overheden;
  • Ervaring met organisatieontwikkeling en innovatie bij publieke organisaties;
  • Ervaring met Agile werken;
  • Affiniteit met IT is een pré.


Ruime ervaring met en aantoonbare kennis van het toepassen van projectmatig werken / projectmanagement en proces- en omgevingsmanagement, bestaande uit ervaring met het leiden van omvangrijke , complexe, afdelings- en teamoverstijgende projecten.


Eisen

Werkervaring
Ervaring als projectleider met IT-veranderprojecten. Dit blijkt uit het CV.
Werkervaring
Ervaring met organisatieontwikkeling en innovatie. Dit blijkt uit het CV.
Werkervaring
Werkervaring in een politiek bestuurlijk krachtenveld. Dit blijkt uit het CV.
Opleiding
Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde hbo-opleiding. Dit blijkt uit het CV.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 5 %


Werkervaring
Ervaring als projectleider met IT-veranderprojecten bij publieke organisaties Dit blijkt uit het CV.
  • Ervaring als projectleider met IT-veranderprojecten bij publieke organisaties. (20 %)
  • Ervaring als projectleider met IT-veranderprojecten. (10 %)
Weging: 20 %


Werkervaring
Ervaring met organisatieontwikkeling en innovatie bij publieke organisaties. Dit blijkt uit het CV.
  • Ervaring met organisatieontwikkeling en innovatie bij publieke organisaties. (20 %)
  • Ervaring met organisatieontwikkeling en innovatie. (10 %)
Weging: 20 %


Werkervaring
Ervaring met subsidies als financieringsinstrument in politiek bestuurlijk krachtenveld. Dit blijkt uit het CV.
  • Ervaring met subsidies als financieringsinstrument in het politiek bestuurlijke krachtenveld bij provincie(s). (20 %)
  • Ervaring met subsidies als financieringsinstrument in een politiek bestuurlijk krachtenveld. (15 %)
  • Werkervaring in een politiek bestuurlijk krachtenveld. (5 %)
Weging: 20 %


Opleiding
Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde hbo-opleiding. Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over een afgeronde wo-opleiding Projectmanagement, Bedrijfskunde, Bestuurskunde of IT. (10 %)
  • Kandidaat beschikt over een afgeronde hbo-opleiding Projectmanagement, Bedrijfskunde, Bestuurskunde of IT. (5 %)
  • Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde hbo-opleiding. (1 %)
Weging: 10 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:


1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.
2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.
3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar: maximaal 10 punten (denk hierbij ook aan goede voorbereiding, motivatie, pro-activiteit, kennis van de provinciale werkzaamheden en actualiteiten).


Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.
We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.


Weging: 25 %

Interviewplanning

Wij streven er naar de gesprekken te houden op 7, 8, 13 of 15 augustus a.s.