Kwartiermaker financieel beheer

Logo van Gemeente Epe met een gestileerd blauw hert in een gouden lauwerkrans, met daaronder in blauw "Gemeente Epe" geschreven.

Aanvraagnummer: 2941
Organisatie: Gemeente Epe
Locatie: Gemeente Epe
Uren per week: 24
Tarief: €110 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-09-2024
Optie tot verlenging: 3 x 2 maanden
Sluitingsdatum: 20-08-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Wil jij een bijdrage leveren aan een team die volop in ontwikkeling is en neem je hierin graag het voortouw? Heb je een goed inzicht hoe financiële en administratieve processen zijn georganiseerd binnen een gemeente en hoe een moderne planning & control cyclus functioneert? Lees dan snel verder!

Als kwartiermaker financieel beheer ben je functioneel verantwoordelijk voor de medewerkers die onderdeel uitmaken van financieel beheer en de financiële administratie. Het betreft in totaal zo’n 7 fte. Daarin ben je binnen een klein team de senior die initieert, coördineert en ook uitvoert.


Verantwoordelijkheden

Je krijgt als kwartiermaker de opdracht om samen met de teamleider en de directe collega’s te bouwen aan een ‘nieuw’ cluster financieel beheer, waarbij we enkele inhoudelijke accentverschuivingen beogen. Een rol waarin je actief gevraagd wordt om bij te dragen aan verandering met oog voor de inhoud en onderlinge samenwerking. Hierbij krijg je de specifieke verantwoordelijkheid om kritisch mee te kijken, te adviseren over en mee te bouwen aan:

  • de uitvoering van administratieve processen inclusief de samenwerking en onderlinge vervangbaarheid binnen en buiten het cluster. Je hebt oog voor jouw omgeving, wat betekent dat je consequent afstemming zoekt met de collega adviseurs binnen financieel beheer, de financiële administratie, de financieel adviseurs en de controllers. Maar bijvoorbeeld ook teamleiders en budgethouders om een beeld te vormen hoe wij over de gehele organisatie onze interne klanten nog beter kunnen bedienen.
  • een prominente en actieve rol bij de oplevering en ontsluiting van tijdige, juiste en volledige financiële cijfers ten behoeve van sturing- en verantwoordingsrapportages. In het bijzonder om beter in positie te komen bij de voorbereidingen van de begroting en de totstandkoming van de jaarrekening. Maar ook tussentijds ter ondersteuning van budgethouders, teamleiders, directie en bestuur. Daarvoor is o.a. een analyse en advies gewenst over de inrichting en ontsluiting van de financieel administratieve systemen.

Verder vragen we jouw inzet voor het:

  • verdelen van het werk, het houden van overzicht en controleren op de voortgang en de kwaliteit van de werkzaamheden binnen het cluster;
  • signaleren van knelpunten, ontwikkelingen en formuleren van speerpunten. Deze bespreekbaar maken binnen het cluster. Zo nodig te escaleren naar je teamleider;
  • zijn van een aanspreekpunt en inhoudelijk deskundige op het gebied van de financiële administratie, voor zowel in- als externe belanghebbenden; je denkt mee en geeft advies;
  • Van waarde te zijn bij het analyseren van de uitkomsten uit de recente Berenschot Benchmark waar het financiën & control raakt.

Beschikbaarheid

De kandidaat is z.s.m. inzetbaar voor minimaal een periode van 6 maanden en met in achtneming van de mogelijkheid om te verlengen met 2 keer 3 maanden. De inzet bedraagt 24 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

Een afgeronde financiële opleiding op minimaal hbo-niveau;

Minimaal 5 jaar ervaring met vergelijkbare werkzaamheden;

Aantoonbare ervaring met vergelijkbare rol binnen de gemeentelijke overheid;


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 60 %
Gewicht van kwaliteit : 40 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van 3 kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

25 %

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

25 %

Minimaal afgeronde financiële HBO opleiding

25 %

Minimaal 5 jaar ervaring met vergelijkbare werkzaamheden

25 %

Aantoonbare ervaring met vergelijkbare rol binnen de gemeentelijke overheid


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 110,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

  • Inhoudelijke kennis en kunde
  • Stevige gespreks- en presentatievaardigheden

We zullen je vragen naar relevante voorbeelden van soortgelijke opdracht waaruit bovenstaande competenties blijken.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, dan zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, dan zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

De interviews zullen plaatsvinden op donderdagochtend 22 augustus. Gelieve hier rekening mee te houden.