Product Consultant Esri

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 3004
Organisatie: Kadaster
Locatie: Kadaster
Uren per week: 12
Tarief: €140 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 19-08-2024
Optie tot verlenging: 1 x 1 jaar
Sluitingsdatum: 04-08-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.

Omdat het Kadaster innovatie hoog in het vaandel heeft staan wordt er 1x per maand een Innovation Friday georganiseerd waarin nieuwe, veelbelovende technieken worden uitgeprobeerd en worden er regelmatig “Taco” sessies gehouden waarin kennis wordt gedeeld.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht komt te werken
Het team BRT is op zoek naar een Product consultant.

De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.

Opdrachtomschrijving
Het Kadaster werkt aan een nieuwe Basisregistratie Topografie (BRT), die meer gebaseerd zal zijn op andere basisregistraties zoals de BGT en BAG. We ontwikkelen hiervoor een nieuwe productiestraat voor de initiële vulling en het bijhouden van een werkbestand ten behoeve van de BRT.Next. Hieruit worden de BRT.Next producten gemaakt, zowel qua dataproduct als qua rasterproducten.

Voor de aansturing van deze processen willen we gebruik maken van de ESRI Workflow Manager. Deze moet integreren met de overige componenten van ArcGIS Enterprise, een Postgres/PostGIS database, geoprocessingtools en webapps zoals Sweet. Ons verzoek is om ons te helpen bij het optimaal inrichten van deze omgeving, zodat we deze eind maart 2023 in een testomgeving werkend hebben. Het eindresultaat moet voor ontwikkelaars, beheerder en gebruikers (topografen) werkbaar zijn.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • ArcGIS Workflow Manager;
  • ArcGIS Enterprise;
  • PostgreSQL;
  • PostGIS;
  • Sweet.

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Het (begeleiden van het) inrichten van ArcGIS Workflow Manager.
  • Het beantwoorden van vragen over betrokken ArcGIS producten en het actief signaleren van behoefte aan advies.
  • Het actief bijdragen aan werkbaarheid en beheerbaarheid van het eindresultaat.

Het overdragen van kennis inzake betrokken ArcGIS producten.
Taken

  • Adviseren gebruik genoemde ArcGIS producten;
  • Inrichten ArcGIS Workflow Manager;
  • Overdragen en borgen kennis.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 augustus 2024 of zo spoedig mogenlijk tot en met 31 augustus 2025 voor gemiddeld 1,5 dag per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 1 jaar. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. CV graag in PDF formaat aanbieden. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.

Tenminste 10 jaar ervaring met ArcGIS Enterprise en Online.

Tenminste 10 jaar ervaring met ArcGis Enterprise Architectuur.

Tenminste 10 jaar ervaring met advies of consultancy

Tenminste 5 jaar ervaring met PostgreSQL, Oracle en Enterprise Geodatabases.

In het bezit van de volgende certificeringen: o ESRI Enterprise System Design Associate; o ESRI Enterprise Geodatabase Management Associate; o ESRI Enterprise Administration Associate; o ESRI ArcGIS Desktop Professional; o ESRI Web Application Development Associate; o ESRI ArcGIS Developer Associate.

Ruime ervaring met Basisregistratie Topografie heeft een sterke voorkeur.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Adviesvaardigheid; • Resultaatgericht; • Overtuigingskracht; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Klantgericht;


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Uitleg gunningscriteria

Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster

3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde

5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.


Gunningscriteria Kwaliteit

100 %

U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen tijdens het inrichten van ArcGIS Workflow Manager en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 140,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 8 augustus 2024 in Apeldoorn of via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.