Aanvraagnummer: 3108
Organisatie: Gemeente Westland
Locatie: Westland
Uren per week: 36 per week
Tarief: €110,55 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 01-08-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 110.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait! Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concern control en eenheid bureau gemeentesecretaris.
Cluster Bedrijfsvoering
Dit cluster zorgt voor de solide bedrijfsvoering van gemeente Westland. Van personeel en financiën tot juridische zaken: de 360 collega’s in cluster Bedrijfsvoering zorgen dat het staat als een huis. Zo zorgt cluster Bedrijfsvoering ervoor dat de andere clusters het verschil kunnen maken voor de inwoners en bedrijven van onze gemeente.
Opdracht
In deze rol ben je, samen met enkele collega’s, de regisseur van de planning en control producten. Daarnaast ben je aanjager van veranderingen, werk je verbetervoorstellen uit en begeleid je complexe projecten. Met jouw financiële kennis en ervaring binnen gemeentelijke instanties draag jij bij aan de verdere ontwikkeling van de afdeling Financieel beleid en advies Jouw taken;
- Je hebt een belangrijke rol in het tot stand komen van de P&C-producten, zoals de kadernota, begroting, de tussentijdse rapportages, de jaarrekening en eventuele overige rapportages;
- Je regisseert samen met je collega’s van P&C de planning van de P&C producten en voert de regie over de totstandkoming van de P&C producten of onderdelen daarvan binnen het team, richting het bestuur en naar de verschillende clusters;
- Je bewaakt de kwaliteit van de P&C producten en regisseert procesverbeteringen op onderdelen zoals kapitaallastenberekening, kostenverdeling, opstellen van de gemeentebegroting (concern), gesloten circuits en kostendekkendheid belastingen en heffingen;
- Je hebt een frisse blik ten aanzien van het efficiënter inrichten van werkwijzen;
- Je draagt bij aan de ontwikkeling van het team en de organisatie met betrekking tot de financiële kennis;
- Je zorgt voor heldere informatieverstrekking en kennisoverdracht aan je collega’s binnen het team en de organisatie. Denk hierbij aan nieuw of aangepast beleid, wet- en regelgeving of vernieuwde processen;
- Je zorgt ervoor dat je continu op de hoogte bent van de laatste interne en externe ontwikkelingen en regelgeving op jouw vakgebied zoals BBV;
- Nieuwe regelgeving vertaal je naar financiële en concernkaders. Samen met de collega’s zorg je voor de invoering hiervan;
- Je bent een belangrijke schakel tussen het subteam Verbijzonderde Interne Controle (VIC) en bent het aanspreekpunt voor de accountant
- Je ziet kansen voor verbeteringen van de organisatie op P&C gebied en doet hiervoor voorstellen om deze in te voeren.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal €110,55 (schaal 11) exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (en fee Flextender); 2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar in een coördinatorrol op het gebied van Planning & Control bij een gemeente;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van begrotingswijzigingen/deelbegrotingen;
4. Afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de Verbijzonderde Interne Controle en implementatie van de rechtmatigheidsverantwoording.
Gunningscriteria (weging)
6. Afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau in een financieel/economische richting (15 punten); 7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring de afgelopen 4 jaar met het verbeteren van processen in de planning en control cyclus (35 punten);
8. Aantoonbare kennis van of werkervaring met Key2Financïen, LIAS, Cognos én MS Office, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met opstellen van P&C-documenten én met het BBV (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring als adviseur van het bestuur (directie, college en raad) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - di - wo - do - vr
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 8 augustus 2024 tussen 13.00 uur en 17:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.