Fraud Blocker Voorzitter/procesregisseur Regionaal expertteam Jeugd Rijk van Nijmegen (RET)

Voorzitter/procesregisseur Regionaal expertteam Jeugd Rijk van Nijmegen (RET)

Rood logo met een gestileerd leeuwsymbool naast het woord 'Nijmegen' in een vet, schreefloos lettertype.

Aanvraagnummer: 3111
Organisatie: null
Locatie: Gemeente Nijmegen
Uren per week: 16 uur
Tarief: €90 - €110 per uur
Regio: #N/A
Startdatum: 09-09-2024
Optie tot verlenging: 2 X 1 jaar
Sluitingsdatum: 27-08-2024 08:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen we in het rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen we samen. We willen, met ouders en jeugdigen, en partners als zorgaanbieders, lokale teams en jeugdbescherming; onderwijs een verandering doorvoeren: kinderen minder uit huis geplaatst, gezinsgericht, zo normaal mogelijke oplossingen bij opgroei- en opvoedingsvraagstukken. Deze beweging wordt onder andere gestimuleerd in het Regionaal Expertteam (RET). www⁠.jeugdregionijmegen.nl

Het RET is een netwerk wat gezamenlijk beoogt voor iedere jeugdige en het gezin uit de regio een passende oplossing met perspectief te vinden. Ook bij vastgelopen vragen, dus ongeacht de complexiteit van de zorgvraag. Verwijzers van de jeugdbescherming of lokale teams kunnen voor advies terecht bij de experts uit dit netwerkteam. De experts hebben een brede vertegenwoordiging van expertise op het gebied van ggz, LVB, jeugd & opvoedhulp en onderwijs. Ook ervaringsdeskundigen kunnen deelnemen. Bij voorkeur sluiten ouders aan. Van de zorgvragen die gesteld worden leren wij. Bijvoorbeeld voor advisering over het (jeugd) zorgstelsel. Het doel van het RET is hiermee tweeledig.


Verantwoordelijkheden

De voorzitter is de spin in het web rondom alles wat met het RET te maken heeft. Zo ben je eerste aanspreekpunt voor iedereen die gebruik wil maken van de expertise van het RET. Jij adviseert direct of weet de juiste mensen aan elkaar te koppelen. Dit doe je telefonisch en via mail, maar ook door bijvoorbeeld aan te sluiten bij MDO’s.

Daarnaast ben je de voorzitter van de RET-tafel die tweewekelijks bij elkaar komt. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het voorbereiden en voorzitten van het overleg met alle betrokkenen. Dit kan ook een voorgesprek met ouders zijn. Ook na een gesprek laat je niet los, maar volg en stimuleer je de opvolging van het advies.

Tevens kan je ingezet worden als procesregisseur. Hierin trek je gedurende een wat langere periode samen op met de lokale teams of jeugdbescherming of arts om zorgvragen die zijn vastgelopen op inhoud of op samenwerking los te trekken.

Tot slot heeft de voorzitter een belangrijke rol in het signaleren en leren ten behoeve van een verbetering van het zorgstelsel. Hierin werk je samen vanuit een sterk driehoek van contractmanager, beleidsadviseur en voorzitter.

Als voorzitter van het RET werk je veelal zelfstandig zonder vaste werkplek. Je werkt veel telefonisch en je sluit digitaal of fysiek aan bij MDO’s. Je maakt deel uit van het RET-netwerk en van de driehoek contractmanager, beleidsadviseur en voorzitter. Hiermee stem je periodiek af.


Beschikbaarheid

De kandidaat is zo spoedig mogelijk inzetbaar, exacte datum in overleg tot en met 31 juli 2025 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 X 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)bruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

Je werkt de afgelopen 5 jaar aantoonbaar minimaal op hbo werkervaring en denkniveau door opleiding en/of werkervaring

Je hebt in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare kennis en ervaring in het zorg en/of onderwijs en/of veiligheidsdomein.

Je hebt aantoonbare ervaring als voorzitter en/of als procesregisseur in het zorg en/of onderwijs en/of veiligheidsdomein.

Je bent 5 dagen per week zeer flexibel beschikbaar en in ieder geval op de donderdagmiddag.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

Je hebt aantoonbare ervaring als voorzitter bij multidisciplinaire overleggen (MDO’s). > 2 jaar = 10% , > 3 jaar = 20% , >4 jaar = 30% , >5 jaar = 40%

40 %

Je hebt aantoonbare ervaring als procesregisseur bij multidisciplinaire zorgvragen. > 2 jaar = 10% , > 3 jaar = 20% , >4 jaar = 30% , >5 jaar = 40%

20 %

Je bent in staat om perspectief van jeugdigen en ouders mee te nemen in de oplossingsrichtingen Noem hier 2 concrete voorbeelden die je hebt bedacht. Per concreet voorbeeld 10%. Totaal 20%


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 90,00
Maximaal: € 110,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

  • Zowel op inhoud als op proces sterk bent.
  • Beresterk bent in communicatie.
  • Naast (professionele) experts, ook ouders, kinderen en ervaringsdeskundigen een positie geeft in het RET.
  • Kennis hebt van de ontwikkelingen binnen de jeugdzorg en het sociale veld.
  • Dwars door alle domeinen heen een bijdrage kan leveren aan passende hulp voor een gezin.
  • Vragen stelt en luistert vanuit nieuwsgierigheid zonder oordeel vanuit het principe dat iedere hulpvraag welkom is. Tegelijkertijd kun je kritisch mensen aanspreken op hun verantwoordelijkheid.
  • In staat bent draagvlak te creëren in het netwerk van zorgaanbieders, inbrengers en gemeenten. Het is belangrijk een positie te creëren waarin er in de scherpte van een dialoog mandaat kan ontstaan.
  • Uitstekend kunt prioriteren om in beperkte tijd veel gedaan te krijgen waarbij je vanuit een overstijgende blik koerst op wat nodig is.
  • Lef en moed toont om anders te kijken naar situaties van kinderen en hun gezin.
  • In staat bent om een situatie om te buigen en, door in gezamenlijkheid te vertragen en te verdragen, bij te dragen aan een duurzame oplossing.
  • Aansluit bij de cultuur van een gezin en kan reflecteren op eigen normen en waarden.
  • Keuzes kunt verantwoorden en onderbouwen.
  • Altijd gericht bent op het bereiken van een gezamenlijk gedragen advies, maar dat als het nodig is je in staat bent op knopen door te hakken en regie te nemen.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op 4 september. Gelieve hier rekening mee te houden.