Fraud Blocker Adviseur AO-IB - Freelance Opdrachten

Adviseur AO-IB

Rode banner met witte tekst met de tekst "provincie noord-brabant" in hoofdletters.

Aanvraagnummer: 3112
Organisatie: Provincie Noord-Brabant
Locatie: Provincie Noord-Brabant
Uren per week: 36 per week
Tarief: €95 - €100 per uur
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 02-09-2024
Optie tot verlenging: 2 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 19-08-2024 06:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Wat ga je doen?

Binnen het team Administratie zoeken we een ondernemende en betrouwbare collega die voor de periode van een aantal maanden versterking komt bieden als het gaat om het opleveren van toetsingskaders van de 1e lijn controles welke uitgevoerd moeten worden ten aanzien van de personele en financiële processen. Zodat medewerkers bij de administratie weten welke 1e lijn controles (checks en balances) er uitgevoerd moeten worden, en welk toetsingskader hiervoor geldig is.

Het gaat over de controles onder Lijnmanagement zoals in de controlepiramide weergegeven, zie bijlage


Daarnaast zorg je voor overzicht en heldere processen. Je zet risicoassessments op, analyseert de resultaten daarvan en komt tot verbeterplannen en risicobeheersingsplannen. Je vertaalt dit samen met betrokkenen binnen de bedrijfsvoeringsonderdelen door naar de administratieve organisatie.

Als adviseur AO-IB ga je dus met concrete producten aan de slag en steek je de handen uit de mouwen. Je bent iemand die enerzijds het beleid kan uitleggen en anderzijds kan helpen met de praktische invulling.


Team

Je werkt samen met je directe collega’s van het team administratie, dat bestaat uit zowel de personeels- en salarisadministratie, expertise- en control, als de financiële administratie (ca 22 personen). Samen zorgen we ervoor dat we voldoen aan de bedrijfseconomische en fiscale verplichtingen die vanuit de accountant en belastingdienst worden gesteld. Dat doen we door vanuit onze drive en kennis, invulling te geven aan de dagelijkse werkzaamheden en het optimaliseren we onze processen in lijn met de Bedrijfsvoeringsvisie. Administratie is als team onderdeel van het programma SIA (Strategie, Informatie en Administratie). SIA heeft jaarlijks een aantal speerpunten bepaald, bijvoorbeeld ten aanzien van digitalisering en optimalisatie van de administratie.


De functie
Als adviseur AO-IB, ben je een spin in het web vanuit administratie naar teamleden, naar programmabeheersing en financiën, en ga je onder meer aan de slag met:

  • Het inregelen en uitvoeren van de 1e lijn controle op diverse onderwerpen zoals WKR, BTW, kostenverdeelstaat e.d.
  • Opstellen van daarvoor benodigde toetsingskaders;
  • Analyseren, optimaliseren en adviseren over de administratieve processen en interne beheersingsmaatregelen binnen de organisatie.
  • Inregelen van aanpalende processen en controles zoals o.a. borging van het screeningsbeleid en financieel belang, coördinatie van bevoegdhedenbeheer, analyse en beheer van verzekeringen, en contractbeheer.

Kandidaatomschrijving

Kennis en kunde:

  • hbo-werk/denkniveau en bij voorkeur een diploma bedrijfskunde, accountancy, bedrijfseconomie of soortgelijk.
  • kennis van relevante wet- en regelgeving op het vakgebied PSA, FPC en SAP.
  • ervaring met opstellen toetsingskaders en uitvoering lijncontroles.
  • kennis van grote (geautomatiseerde) gegevensverwerkende processen.
  • ervaring om collega’s te begeleiden en (lijn)management te adviseren bij het verbeteren van de AO en IB.


Competenties:
Jij bent een spil in de interne organisatie van de provincie. Je verbindt collega’s en teams, je ziet wat er beter kan en je pakt dat met optimisme en daadkracht aan. Daarnaast voer je actief controles uit op bepaalde processen, waardoor de accountant en auditeurs kunnen steunen op jouw werk. Zo zorg je ervoor dat jouw collega’s efficiënter en met de juiste middelen kunnen werken en lever je een bijdrage aan een goede, in control zijnde bedrijfsvoering binnen de provincie.

  • Je bent nauwkeurig, pro actief en stressbestendig;
  • Je bent resultaatgericht, werkt gestructureerd-planmatig en doortastend;
  • Je bent in staat draagvlak te creëren voor verbeteringen en maakt hierin verbinding binnen de organisatie.
  • Je bent een ondernemer en doorzetter


Ervaring:

  • Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring als adviseur AO-IB.
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met relevante systemen, waaronder SAP
  • Je hebt bij voorkeur 3 jaar ervaring bij een overheid.

Eisen

Opleiding
Kandidaat beschikt over een relevante afgeronde HBO opleiding. Dit blijkt uit CV.
Werkervaring als adviseur AO-IB
Kandidaat beschikt over werkervaring als adviseur AO-IB, waarvan liefst 3 jaar bij gemeentelijke of provinciale overheden. Dit blijkt uit CV.
Ervaring met relevante systemen
Kandidaat beschikt over ervaring met relevante systemen, waaronder SAP. Dit blijkt uit CV.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %


Opleiding
Kandidaat beschikt over een relevante afgeronde HBO opleiding. Dit blijkt uit CV.
  • relevante opleiding en diploma’s (10 %)
  • geen relevante opleiding (1 %)
Weging: 10 %


Werkervaring als adviseur AO-IB
Kandidaat beschikt over werkervaring als adviseur AO-IB, waarvan liefst 3 jaar bij gemeentelijke of provinciale overheden. Dit blijkt uit CV.
  • > 10 jaar ervaring, waarvan 3 jaar bij overheden (30 %)
  • > 10 jaar ervaring (25 %)
  • 5 - 10 jaar ervaring, waarvan 3 jaar bij overheden (20 %)
  • 5 – 10 jaar ervaring (15 %)
  • 1 - 5 jaar ervaring, waarvan 3 jaar bij overheden (10 %)
  • 1 – 5 jaar ervaring (5 %)
  • Minder dan 1 jaar ervaring (1 %)
Weging: 30 %


Ervaring met relevante systemen
Kandidaat beschikt over ervaring met relevante systemen, waaronder SAP. Dit blijkt uit CV.
  • >5 jaar ervaring SAP (20 %)
  • 1-5 jaar ervaring SAP (10 %)
  • Minder dan 1 jaar ervaring (1 %)
Weging: 20 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld:


1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten.

2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten.

3) Competenties zoals verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten.

Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien. Hiervoor stuurt de provincie u na de definitieve gunning een link op uw persoonlijk e-mailadres.


Weging: 25 %

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te voeren op vrijdag 23 augustus a.s.