Fraud Blocker Handhavingsjurist - Freelance Opdrachten

Handhavingsjurist

Logo van de gemeente Pijnacker-nootdorp, met in elkaar verweven blauwe linten die een gestileerde 'p' en 'n' vormen naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 3226
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 16 per week
Tarief: €100 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-09-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 2 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De opdracht wordt uitgevoerd voor het team Handhaving& Veiligheid binnen de afdeling Wijkzaken.


Opdracht


Als handhavingsjurist bij de gemeente Pijnacker Nootdorp werk je aan diverse handhavingsprocedures. Een illegaal bouwwerk, het (tijdelijk) sluiten van een onveilig gebouw maar ook het oplossen van een geschil tussen buren en het behandelen van handhavingsverzoeken of een bijdrage aan de aanpak van ondermijnende criminaliteit. Het zijn voorbeelden van dossiers, waar jij je als handhavingsjurist in vastbijt.

Taken en verantwoordelijkheden:
Je bent dé jurist bij juridische vraagstukken op het gebied van handhaving op o.a. de APV, ruimtelijke ordening, bijzondere wetten en openbare orde en veiligheid.
Je treedt in bestuursrechtelijk, strafrechtelijk en in aantal gevallen privaatrechtelijk op en werkt daarbij integraal.
Je vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en (hogere) beroepszaken.

Je toetst rapportages op juridische juistheid.
Je voert (bemiddelings)gesprekken.
Je bent een echte sparringspartner met collega’s van de afdeling Ruimte.
Je houdt alle ontwikkelingen binnen je vakgebied scherp in de gaten en adviseert over de nieuwste ontwikkelingen binnen regelgeving en jurisprudentie.
Je stelt handhavingsbesluiten op.
Je hebt een overtuigend gevoel voor politieke en bestuurlijke sensitiviteit.


Vereisten / knock-outcriteria


1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2024 tot 1 november 2024, voor 16 uur per week;
5. Een maximaal uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief Fee Flextender en reiskosten woon- en werkverkeer;
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als handhavingsjurist bij een gemeente;


Gunningscriteria (weging)


7. Minimaal een afgeronde WO opleiding op het gebied van rechten (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als handhavingsjurist binnen een overheidsinstelling (30 punten);
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring van de WABO, APV én met handhaving van ondermijnende criminaliteit, duidelijk benoemd in het cv (25 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de vertegenwoordiging van de gemeente in bezwaar- en (hogere) beroepszaken (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.


Benodigd aantal professionals

1


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.


Planning


De gesprekken bij de gemeente worden gepland op woensdag 21 augustus 2024 tussen 9.30 uur en 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.