Aanvraagnummer: 3614
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 24 - 36 uur
Tarief: €95 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
Algemene omschrijving
In de gemeente Hilversum lopen momenteel verschillende projecten en daarvoor zijn we op zoek naar een projectleider Openbare Ruimte met groene affiniteit. Reden van de inhuur is het vertrek van een projectleider, de inhuur zal nodig zijn tot er een nieuwe projectleider is geworven.
Programma Groen
In het kader van het uitvoeringsprogramma Groen zijn een aantal projecten gestart. Denk daarbij aan het vergroenen van speeltuinen en de renovatie van enkele plantsoenen. Voor deze projecten ben je als projectleider Openbare Ruimte verantwoordelijk voor de hele scope van het project:
- Zorg voor het projectplan;
- het opstellen van het programma van eisen;
- zorgdragen voor participatie met de buurt;
- toezien op de voortgang op het ontwerp;
- controleren het bestek;
- zorgdragen voor de aanbesteding;
- overdragen van het bestek aan de directievoering.
Je werkt samen met ontwerpers, werkvoorbereiders, directievoerders en verschillende adviseurs (op het gebied van bereikbaarheid, water, riool, duurzaamheid en bodem). Zij zitten ook allemaal in het team Voorbereiding & Uitvoering.
Naast de eerder genoemde werkzaamheden pak je samen met een Projectmanager van de afdeling Projecten de renovatie van het stadspark De Oude Haven van Hilversum op. In de fases voor het tot stand komen van het DO heeft de Projectmanager de lead en werk jij als technisch Projectmanager intensief samen. In deze projectgroep zitten naast de Projectmanager en Projectleider ook een landschap ontwerper, een verkeerskundig ontwerper en een werkvoorbereider.
In de vervolgfases ben jij in de lead. Samen met de vakdisciplines draag je zorg voor het regelen en bewaken van alle technische onderdelen die nodig zijn om over te kunnen gaan tot aanbesteding, uitvoering, oplevering en overdracht aan het team beheer & onderhoud.
Als technisch projectleider organiseer je in dit project onder meer de volgende onderdelen:
- Ondersteunende onderzoeken;
- Vaststellen aanbestedingsvorm samen met inkoop;
- Uitvoeringsfasering;
- Kabels & Leidingen;
- Ondersteuning projectmanager bij het omgevingsmanagement.
Vereisten / Kock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Cultuurtechniek, Landschapsinrichting en/of vergelijkbaar;
2. Maximaal uurtarief van € 95,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
3. Kandidaat gaat akkoord om minimaal 50% van de werkuren fysiek in Hilversum aanwezig te zijn.
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als technisch Projectleider openbare ruimte.
Gunningscriteria
4. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als technisch Projectleider openbare ruimte (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het leiden en realiseren complexe binnenstedelijke projecten (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het leiden en realiseren van integrale openbare ruimte projecten (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar (15 punten);
8. Aantoonbare kennis van de RAW systematiek / UAV, UAV – GC én EMVI (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Samenwerken;
- Overtuigingskracht;
- Stressbestendig;
- Communicatief vaardig (weet complexe materie eenvoudig en transparant uit te leggen in woord en beeld, mondeling en schriftelijk);
- Overzicht kunnen bewaren;
- Snel kunnen schakelen;
- Met tegengestelde belangen kunnen omgaan;
- Een grote mate van zelfstandigheid zonder voorbij te gaan aan het team en gemeentelijke organisatie, en een resultaatgerichte instelling;
- Praktisch/ pragmatisch.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie drie (3) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden beoordeeld in onderlinge vergelijking op de bovenvermelde gunningscriteria.
De drie (3) kandidaten die het beste scoren op genoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 12 september 2024, maandag 16 september 2024 en/of dinsdag 17 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 11 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten allen tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot en met woensdag 11 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.