Aanvraagnummer: 3664
Organisatie: Omgevingsdienst Noord-Holland Noord
Locatie: OD NHN
Uren per week: 32 uur
Tarief: €90 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 13-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Bij de Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN) werken circa 250 bevlogen en ervaren collega’s aan de opstelling van adviezen en de uitvoering van milieutaken van zestien gemeenten in Noord-Holland-Noord. Daarnaast is de provincie Noord-Holland onze opdrachtgever. We houden ons bezig met bodemkwaliteit, klimaat, natuur, milieu, duurzaamheid, energietransitie, lucht, afval, asbest externe veiligheid, zwemwater, wegen en vaarwegen.
Het vakgebied milieu, klimaat en natuur is volop in beweging en in de actualiteit. Werken bij de OD NHN staat dan ook garant voor uitdaging en dynamiek.
En dat in een open en informele werksfeer waarin van elkaar leren voorop staat: samen gaan we voor het beste resultaat. Dat maakt dat onze medewerkers de collegialiteit bij de OD NHN als zeer hoog waarderen.
OD NHN omarmt Het Nieuwe Werken (HNW) waarbij je de ruimte krijgt de taken naar eigen inzicht uit te voeren, en deels ook op een andere plek te werken. Flexibel en zelfstandig. Op die manier kun je werk en privé goed in balans brengen. Onze werkzaamheden omvatten uiteenlopende terreinen (milieu, duurzaamheid en natuur), en dat zorgt voor talloze mogelijkheden om je bij ons te ontplooien.
Wij zijn gevestigd in een modern en goed bereikbaar kantoor, vlakbij het station, uitvalswegen en het centrum van Hoorn.
Opdrachtomschrijving:
Als Inkoopadviseur ben je verantwoordelijk voor het zelfstandig uitvoeren en projectmatig aansturen van aanbestedingsprocedures. Je speelt een cruciale rol in het waarborgen van de kostenefficiëntie en kwaliteitsstandaarden van onze leveringen en diensten. Je adviseert over inkoopstrategieën aan het management en geeft gevraagd en ongevraagd advies over het inkoop- en aanbestedingsbeleid. Daarnaast draag je actief bij aan het professionaliseren van de inkoopfunctie en optimaliseren van de systemen.
Jouw werkzaamheden bestaan uit:
- Enkelvoudige en meervoudig onderhandse aanbestedingen ten behoeve van de bedrijfsprocessen van de Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN.) Europese aanbestedingen worden projectmatig uitbesteed. Hierbij ondersteun jij het management van de OD NHN vanuit hun behoefte.
- Verantwoordelijk voor de volledigheid van het aanbestedingsdossier, publiceren van de aanbesteding op Tenderned en begeleiden van de selectie tot het contract is ondertekend.
- Het actualiseren van de inkoopkalender van de OD-NHN.
- Het overkoepelend bewaken van contracten met leveranciers, inclusief het opstellen, beoordelen en onderhandelen van contracten. Je zorgt ervoor dat contracten voldoen aan juridische eisen en de belangen van de OD NHN beschermd zijn.
- Samenwerken met verschillende afdelingen binnen de OD NHN om hun inkoopbehoeften te begrijpen en te voldoen. Dit kan ook betrekking hebben op het coördineren van gezamenlijke inkoopprojecten met andere overheidsinstanties of omgevingsdiensten.
- Het periodiek uitvoeren van uitgavenanalyse (Spend-analyse) om mogelijkheden voor kostenbesparing, efficiëntieverbetering en risicobeperking in het inkoopproces te identificeren en te garanderen.
- Identificeren en beheren van risico's die verbonden zijn aan het inkoopproces, zoals leveranciersrisico's, contractrisico's en potentiële juridische, administratieve of reputatieschade die de OD NHN kan oplopen als gevolg van het niet naleven van wetten, regels en beleidslijnen.
- Samenwerken in de procesketen met de professionals van HR, Financiën, ICT en communicatie.
Dit ben jij
De OD NHN medewerkers hebben hart voor de zaak. Wij werken met enthousiasme aan onze huidige én toekomstige doelstellingen. De OD NHN is namelijk volop in ontwikkeling. Wij zoeken dan ook een flexibele, proactieve en enthousiaste collega die graag zijn of haar tanden zet in de inkoopopgaven van onze organisatie.
Jij hebt je sporen al enigszins verdiend in de inkoop! Jij houdt van uitdagende vraagstukken, bent kritisch op je eigen handelen en je durft je hierin kwetsbaar op te stellen. Je bent een professionele denker én doener. Je hebt een mening over hoe contractbeheer en management in een organisatie georganiseerd hoort te zijn en neemt proactief je collega’s daarin mee. Je gaat gemakkelijk het gesprek aan met medewerkers en leidinggevenden in de organisatie, ook als het een stevig gesprek moet zijn. Je kunt mondeling en schriftelijk heldere inkoopadviezen geven en rapporteert aan het management over de naleving van het inkoopbeleid waaronder de rechtmatigheid van inkoop.
Vereisten / Kock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur;
3. Een afgeronde opleiding NEVI 1;
4. Beschikbaar uiterlijk per 1 oktober 2024 voor 32 uur per week;
5. Een maximum uurtarief van €90,- exclusief btw, inclusief woon werkverkeer.
Gunningscriteria
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met contractbeheer binnen een gemeentelijk of overheidsinstelling (20 punten);
8. Een afgeronde NEVI 2 opleiding (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met de Spend-analyse (ligt dit duidelijk toe in het cv) (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met Europese en niet Europese procedures (10 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met Tenderned en de procedures (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Samenwerkingsgericht;
- Overtuigend;
- Resultaatgericht.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Nader te bepalen in overleg. Deels remote.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 september 2024 De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 16 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 13 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.