Aanvraagnummer: 3672
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 17-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Purmerend en in het bijzonder het team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 50 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten.
Opdracht
We zijn op zoek naar een enthousiaste en ervaren programmamanager M365 die bijdraagt aan de ontwikkeling van onze moderne werkplekomgeving. Je bent verantwoordelijk voor de uitrol van onze M365 omgeving, inclusief de inrichting van beheer en ondersteuning van M365 en applicaties binnen het platform zoals Exchange Online, SharePoint Online, Teams, en andere applicaties binnen het platform. Je werkt nauw samen met collega's binnen ICT, Informatievoorzieningen andere afdelingen om ervoor te zorgen dat Office365 volledig wordt benut en aansluit op de behoeften van de organisatie. Je zorgt er voor dat we als organisatie de juiste keuzes kunnen maken, signaleert kansen, knelpunten en risico’s en komt met voorstellen die afgestemd zijn met de juiste stakeholders.
De ideale kandidaat heeft een bewezen track record in programmamanagement en beschikt over de technische kennis en leiderschapsvaardigheden om complexe projecten succesvol te realiseren.
Jij
- Hebt regie over de implementatie van een moderne werkplekomgeving, inclusief de ontwikkeling van een Proof of Concept (POC) en een pilot in een optimale M365 omgeving;
- Analyseert de gebruikersbehoeften en vertaalt dit naar (adviezen over de) mogelijkheden en optimalisatie van M365;
- Zorgt voor de ontwikkeling van nieuwe procedures en richtlijnen voor het gebruik van Office365;
- Werkt samen met diverse stakeholders om de behoeften en doelen van de organisatie te begrijpen en een duidelijke richting te bepalen.
- Begeleidt het ICT-team bij de adoptie en inzet van nieuwe technologieën en methoden door middel van een effectieve communicatie- en implementatiestrategie;
- Werkt samen met leveranciers en externe partners voor ondersteuning en escalaties;
- Zorgt voor effectieve adoptie en communicatie van het nieuwe beleid op basis van de moderne werkplekomgeving.
- Controleert en optimaliseert huidige processen en beheer van systemen op basis van de moderne werkplekomgeving.
- Stemt af met collega’s van applicatie- en systeembeheer voor wat betreft het beheer en de configuratie van de Office365-omgeving;
- Ziet toe op de juiste toepassing van o.a. de archiefwet in ons zaaksysteem en past eventueel het beleid aan op basis van de nieuwste technologische ontwikkelingen.
Vereisten / Kock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als project- of programmamanager;
3. Een IPMA-C certificering (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de implementatie van Microsoft365 binnen een overheidsinstelling (benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeente (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken( benoem dit duidelijk in het cv met 2 duidelijke voorbeelden hiervan) (30 punten);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfskunde, ICT of informatica (30 punten).
Competenties
- Je bent gedreven, resultaatgericht en denkt in kansen en oplossingen.
- Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om te schakelen tussen verschillende niveaus binnen de organisatie.
- Je bent in staat om collega’s positief te coachen, te ondersteunen en te overtuigen bij veranderingen.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Kandidaten worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De CV’s van de kandidaten worden beoordeeld in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die geselecteerd zijn in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 24 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 17 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.