Aanvraagnummer: 3677
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Informatiebeveiliging is in ontwikkeling binnen onze organisatie. In de afgelopen jaren zijn er belangrijke stappen gezet om de informatiebeveiliging te borgen. Met alle ontwikkelingen, waaronder de digitale transformatie die in de maatschappij plaatsvindt, veranderende wet- en regelgevingen op gebied van informatiebeveiliging en de nieuwe eisen die dit alles met zich meebrengt, staan wij voor mooie uitdagingen.
Opdracht
Afgelopen periode zijn er veel nieuwe collega’s gestart binnen team informatiebeveiliging en een focus ligt dan ook op de bouw en ontwikkeling van het team. De ISO coördinator gaat hiermee aan de slag en helpt ons bij het neerzetten van een zelfstandig team, dat weet waar we van zijn en hoe we dat doen. Het takenpakket bestaat onder andere uit
- Faciliteren en begeleiden van het proces, waarbij de producten en processen binnen team informatiebeveiliging in kaart worden gebracht en zo efficiënt en effectief mogelijk worden ingericht.
- Overzicht houden op de ontwikkeling van de verschillende sturingsinstrumenten op het gebied van informatiebeveiliging, denk aan beleidsstukken, incidentrapportages of proces- en procedurebeschrijvingen.
- Coachen van medewerkers in het voeren van het juiste gesprek bij verandering en de aanpak voor het opstellen van de juiste inrichtingsprincipes.
- Onderzoek doen naar de nut- en noodzaak en de benodigde middelen voor de ontwikkeling van team informatiebeveiliging.
- Maken van de vertaalslag naar benodigde functies en expertise en op basis hiervan input leveren aan de teammanager om tot een juiste rolverdeling/functie/inrichtingsplan te komen.
Vereisten / Kock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare kennis van Baseline Informatiebeveiliging Overheid, ISO27001/2, NEN 7510-1/2, NTA 7516 én de Algemene Verordening Gegevensbescherming, benoem dit duidelijk in het CV;
3. Aantoonbare ervaring met het opzetten van een nieuw team op het gebied van informatiebeveiliging;
4. Bereidheid om de werkzaamheden vanuit het gemeentehuis in Purmerend uit te voeren.
Gunningscriteria
5. Aantoonbare afgeronde opleiding Information Security Management en/of een afgeronde cursus CISA, CSSP en/of CISM (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als CISO (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente (30 punten);
8. Je geeft aan in een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen die in overleg te bepalen zijn. We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad; wij verwachten dat werken vanuit het Stadhuis te Purmerend het meest effectief is in verband met het aantal uren van de opdracht, de verbinding met de veelal aanwezige collega’s en bezetting van het genoemde meldpunt.
Planning
De fysieke bij de gemeente zijn gepland op donderdag 19 september 2024 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
- We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 16 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.