Aanvraagnummer: 3729
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Gemeente Amstelveen
Uren per week: 28 per week
Tarief: €115 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 19-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
De openbare ruimte staat volop in de belangstelling. Bewoners en bestuurders verwachten een schone, veilige en nette buitenruimte en een klantgerichte flexibele organisatie.
De afdeling Projecten en Advies Buitenruimte is verantwoordelijk voor het beleid, advisering, plannen, ontwerpen, voorbereiden en realiseren van projecten en voorzieningen in de openbare ruimte. De afdeling bestaat uit drie teams: Beleid en Advies Buitenruimte, Projectmanagement en Bedrijfsvoering, totaal circa 90 medewerkers. De organisatie bedient twee gemeentebesturen: Amstelveen en Aalsmeer.
Het team Beleid en Advies Buitenruimte bestaat uit 25 adviseurs die integraal werken vanuit de vakdisciplines groen, infra, riolering, klimaatadaptatie, verkeer, OV, circulaire economie, spelrecreatie en water. Het team is verantwoordelijk voor het integrale uitvoeringsbeleid, meerjarenplanningen en de advisering van het bestuur, management en interne afdelingen. Daarnaast is het opdrachtgeverschap voor grootonderhoud een belangrijke kerntaak.
Onze organisatie staat voor kwaliteit, vakkennis, betrokken en enthousiaste medewerkers. In verband met een ambitieus werkprogramma zijn op zoek naar een Interim Beleidsadviseur Civiele Kunstwerken.
Opdracht:
- Assetmanagement: je vertaalt de output van de beschikbare data naar een integrale meerjarenprogrammering groot onderhoud waarbij je prioriteert en keuzes maakt]
- Je actualiseert de DATA kunstwerken met beheercode in het beheersysteem
- Je beoordeelt de urgentie van de constructieve veiligheid van de kunstwerken in de hoofdroutes van de gemeente
- Je formuleert in de rol van opdrachtgever projectopdrachten voor grootonderhoud en vervanging van kunstwerken en stuurt op voortgang
- Je zet opdrachten uit naar derden. Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van het opgeleverde werk, binnen afgesproken tijd en budget
- Je werkt nauw samen met de het projectbureau operationele infra buitendienst en externe opdrachtnemers
- Je levert in projectgroep verband een bijdrage aan de realisatie van projecten en voert intern overleg met betrokken specialisten en adviseurs zodat een integrale afweging met de relevante vakdisciplines geborgd is
- Je toetst ontwerpen, bestekken en calculaties en je coördineert de uitvoering en oplevering richting de beheerder. Naast /het reguliere areaal adviseer je ook over omvangrijke civiele constructies zoals de overkapping van de A9 VeenIX en nieuwbouwontwikkelingen:
- Review VO en DO
- Beoordelen tekeningen, berekeningen en randvoorwaarden, uitgangspunten
- Opstellen en (laten)toetsen van constructieve capaciteit kunstwerken
- Deelname aan technische teams en technisch overleg
- Je coördineert het opstellen van raamovereenkomsten voor grootonderhoud
- Je rapporteert aan het management, afdeling financiën betreffende voortgang
- Je beantwoordt vragen van burgers en bestuur ten aanzien van het beheer en onderhoud van kunstwerken, zowel mondeling en schriftelijk
De opdracht loopt tot 1 januari 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken.
Kandidaatomschrijving
- HBO, civiele techniek weg- en waterbouw met specifieke kennis van constructies civiele kunstwerken
- Kostendeskundige civiele kunstwerken
- Kennis van bouwmateriaal en degradatie mechanismen, grondstoffen, funderingen
- Kennis van methoden verduurzamen onderhoud
- Kennis van beheersystemen kunstwerken.
- Ervaring als adviseur bij de lokale overheid op het werkveld kunstwerken.
- Goede adviesvaardigheden in woord en geschrift, je beheerst de gangbare geautomatiseerde systemen
- Je bent goed in staat om met andere afdelingen af te stemmen en samen te werken. Je beweegt je gemakkelijk door de organisatie. Je bent een “er op af type” en communiceert helder en duidelijk.
- Omgevingsbewustzijn.
- Procesgerichte aanpak met inhoudelijke vakkennis.
- Communicaties vaardig.
- Samenwerken.
- Bestuurlijke sensitiviteit.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist.
Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Eisen
Referentie vereist
Referentie vereist
Referentie vereist
Referentie vereist
Gunningscriteria
Werkervaring (beheer & onderhoud)
Systeemkennis
Opleiding
Interview
- Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
- Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
- Competenties voor deze uitvraag.
- In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.
Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdag 26 september 2024 tussen 13.30 en 17.00 uur. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is om dit tijdstip.