Aanvraagnummer: 3818
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 14 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 23-09-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 17-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
De rekenkamer De rekenkamer is een onafhankelijk orgaan van de gemeente Gooise Meren, met de taak onderzoek te doen naar de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het door de gemeente gevoerde bestuur. In verband met afwezigheid van de huidige ambtelijk secretaris zijn we op zoek naar tijdelijke invulling van deze functie voor ongeveer 4 maanden tot het einde van 2024.
Wie je bent
- Je bent een zelfstandig en ondernemend persoon.
- Je bent sociaal, benaderbaar en legt gemakkelijk contacten.
- Je bent flexibel.
- Je bestuurlijk sensitief.
- Je bent communicatief sterk. Zowel schriftelijk als mondeling weet jij je boodschap helder over te brengen.
Wat je doet
- Je adviseert en ondersteunt de rekenkamer bij haar onafhankelijke onderzoekstaak.
- Hiertoe adviseer je aan de rekenkamer over mogelijke onderzoeksonderwerpen, formuleer je de onderzoeksvoorstellen en rapporteer je over de conclusies en aanbevelingen aan de rekenkamer.
- Je begeleidt offerteprocedures en rapporteert over de selectie van de onderzoeksbureaus en je begeleidt de uitvoering van de onderzoeken. In voorkomende gevallen voer je zelf kleine onderzoeken uit.
- Je stelt het onderzoeksjaarplan op en zorgt voor de uitvoering daarvan.
- Je stelt het jaarverslag van de rekenkamer op.
- Je houdt de implementatie van de (door de gemeente) overgenomen onderzoeksaanbevelingen in het oog.
- Je voert het secretariaat van de rekenkamer en bewaakt de aan de rekenkamer toegekende budgetten.
Wat wij van je vragen
- Je beschikt over minimaal HBO - en bij voorkeur - academisch werk- en denkniveau.
- Je hebt aantoonbaar een sterk ontwikkeld analytisch denkvermogen en een onafhankelijk oordeelsvermogen.
- Je brengt de nodige kennis en ervaring mee op het terrein van het begeleiden en uitvoeren van (beleids)onderzoeken.
- Je kunt helder schrijven en communiceren.
Minimumeisen / Kock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als secretaris bij een gemeente.
Gunningscriteria
3. Aantoonbare werkervaring met het samenwerken tussen verschillende partijen waarbij de professional een verbindende rol had (maak dit concreet met minimaal één voorbeeld inclusief de rol van de professional) (20 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Secretaris van bestuurlijke verhoudingen binnen een gemeente (maak dit aantoonbaar met minimaal 1 voorbeeld in het cv) (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het notuleren tijdens vergaderingen en het bewaken van de te nemen acties (beschrijf dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een advies in samenwerking met een Adviesraad Rekenkamer Adviesorgaan of commissie bij de overheid (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in het digitaal archiveren van informatie (beschrijf dit duidelijk in het cv.) (20 punten).
Competenties
- Je bent een zelfstandig en ondernemend persoon;
- Je bent sociaal, benaderbaar en legt gemakkelijk contacten;
- Je bent flexibel;
- Je bestuurlijk sensitief;
- Je bent communicatief sterk. Zowel schriftelijk als mondeling weet jij je boodschap helder over te brengen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg maar in elk geval donderdag.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op donderdag 19 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn (standaard 3), ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats.
Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
7. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 17 september 2024, 09.00 uur.