Aanvraagnummer: 3856
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Provincie Utrecht
Uren per week: 24 uur
Tarief: €110 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 26-09-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Programma energietransitie
We willen zo spoedig mogelijk en uiterlijk in 2050 CO2-neutraal zijn. Vanuit het programma Energietransitie leveren we hier met 30 enthousiaste en deskundige collega’s een bijdrage aan. We richten ons op het stimuleren van energiebesparing, het mogelijk maken van duurzame opwek van energie en een toekomstbestendige energie-infrastructuur. De aard van de opgave vraagt om een innovatieve en inclusieve aanpak.
Ontzorgingsprogramma verduurzaming maatschappelijk vastgoed
Het ontzorgingsprogramma verduurzaming maatschappelijk vastgoed (OMV) is onderdeel van het programma Energietransitie bij de provincie Utrecht en loopt in ieder geval tot mei 2027. Het programma richt zich op de volgende sectoren; gemeenten, scouting, scholen, zorg, cultuur en religieuze instellingen, kinderopvang en buurthuizen. We werken met een team van zeven duurzaamheidscoaches die deze doelgroepen helpen met verduurzaming.
Wil je meer over ons weten, kijk dan op: www.energietransitieutrecht.nl/omv.
Werkzaamheden
Als duurzaamheidscoach grote gemeenten ondersteun en ontzorg je gemeenten met meer dan 50.000 inwoners (OMV Plus) bij het verduurzamen van hun vastgoed met een integrale strategie. Dit omvat onder andere ondersteuning bij het vaststellen van duurzaamheidsdoelen, kennisontwikkeling en financiële planning. Als duurzaamheidscoach start het ontzorgingstraject met een intakegesprek. Op deze manier breng je ambities, uitdagingen, behoeften en budgetten in kaart. Hierna volgt vaak een energiescan van de gebouwen. Met behulp van deze scan en je technische-financiële kennis ontwikkel je een businesscase voor de deelnemer en helpt hen bij de investeringsstrategie, interne besluitvorming en tenderfase. Desgewenst kun je betrokken blijven bij de uitvoerings- en realisatiefase.
Naast het verduurzamen van het gemeentelijk vastgoed, is het ook belangrijk dat je als duurzaamheidscoach een verbindende rol pakt. Gemeenten hebben veel banden en contacten met andere gebruikers en/of eigenaren van maatschappelijk vastgoed of zijn, al dan niet gedeeltelijk, ook zelf eigenaar van het vastgoed. Zij zijn daarmee een belangrijke partner voor andere doelgroepen zoals scholen, buurthuizen en culturele instellingen. In de nabije toekomst zullen steeds meer gemeenten een rol gaan pakken in de verduurzamingsopgave van maatschappelijke gebouwen.
Als duurzaamheidscoach word je minimaal eens per maand op het provinciehuis in Utrecht verwacht om samen met de andere coaches de voortgang en knelpunten te bespreken. In overleg met de projectleider kan het ontzorgingstraject worden aangepast. Verder monitor en rapporteer je maandelijks over de voortgang en de bereikte resultaten.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO-niveau;
2. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring gedurende de afgelopen 15 jaar bij het begeleiden van overheidsorganisaties bij de verduurzaming van gebouwen;
3. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met het thema verduurzaming maatschappelijk vastgoed;
4. Werkervaring bij zowel een gemeente als een commerciële organisatie;
5. Uurtarief maximaal €110,- exclusief BTW/inclusief reiskosten woon-werkverkeer.
Gunningscriteria
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van portefeuilleroutekaarten en business cases voor verduurzaming bij een overheidsorganisatie en/of een maatschappelijke organisatie; (20 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het technisch - en financieel interpreteren van energiescans en/of duurzaam meerjarenonderhoudsplannen (DMJOP):
a. Alleen DMJOP; (10 punten)
b. Alleen energiescans; (20 punten)
c. Ervaring met beide; (30 punten)
d. Geen van bovenstaande opties. (0 punten)
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als coach met het begeleiden, adviseren en motiveren van organisaties in het kader van Provinciale Ontzorgingstrajecten Maatschappelijk Vastgoed; (30 punten)
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvragen en begeleiden van realisatie van energiemaatregelen. (20 punten)
Geef in het CV duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet in maximaal 5 pagina’s met minimaal 2 referenties.
Competenties
Je beschikt over de volgende competenties en vaardigheden:
- Je bent sociaal, voelt mensen goed aan en kan goed samenwerken en luisteren;
- Je beschikt over strategisch inzicht en kan dit toepassen voor vastgoedplanningen;
- Je hebt gevoel voor politieke belangen en begrijpt de behoeften van bestuurders;
- Je hebt affiniteit met de sector en verduurzaming van gebouwen;
- Je kunt technisch-financiële rapportages goed interpreteren en uitleggen;
- Je kunt goed meedenken en adviseren over maatregelen, regelingen en mogelijkheden;
- Je kunt goed, werven, organiseren en coördineren, bent daadkrachtig en gaat zorgvuldig te werk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 3 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 26 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.