HR Adviseur

Logo van gemeente zeist met een abstract ontwerp met blauwgroen strepen die een gestileerde 'z' vormen boven de tekst 'gemeente zeist.

Aanvraagnummer: 3861
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 1-10-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 20-09-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
In een dienstverlenende organisatie zijn mensen de belangrijkste bepalende factor voor het leveren van kwaliteit. Team Organisatieadvies werkt met zo’n 17 collega’s aan de optimale inzet van die factor. We verzorgen de personeels- en salarisadministratie, recruitment en geven bedrijfskundig en HR-advies. Met als doel bekwame, bevlogen en buitengewone medewerkers, die elke dag weer willen doen wat nodig is voor een goed leven in Zeist voor onze inwoners.

Door ziekte hebben wij een vervanger nodig op de plek van de HR-adviseur.

Opdracht
Als HR-adviseur ben je de sparringpartner van onze managers, waar het gaat om een doeltreffende, vernieuwende en eerlijke inzet van de factor arbeid in onze organisatie. Je bent een echte allrounder op het vakgebied en beweegt door de hele organisatie; zo zie en hoor je veel en weet je wat er speelt. Je hebt contact met de managers uit jouw klantgroep en verdiept je in hun uitdagingen en ambities. Je onderzoekt de vraag achter de vraag, zodat je kan inschatten op welke manier je de managers kunt ondersteunen en adviseren. Je denkt daarbij in kansen en mogelijkheden en gaat discussies niet uit de weg. Je sluit de juiste mensen aan en creëert draagvlak voor jouw ideeën. Je vertaalt naar acties en levert wat nodig is. Naast het advieswerk aan de managers, ben je verantwoordelijk of draag je bij aan aantal gemeentebrede HR-thema’s of projecten. Je signaleert rode draden, legt verbanden en plaatst kritische noten. Je weet wat nodig is om samen te bouwen aan een toekomstbestendige organisatie. Je draait je hand niet om voor een gespreksverslag, beleidsstuk of originele vacaturetekst zonder ambtelijke taal. Daarnaast werk je samen met je HR-collega’s aan de (door)ontwikkeling en realisatie van onze HR-strategie, de basis op orde brengen en aan het continu verbeteren van onze HR processen- en dienstverlening.

Dit ben je
Liefde voor en kennis van je vak is duidelijk aanwezig. Je bent een adviseur, maar hebt ook ervaring in het coachen van teams en medewerkers. Je beschikt over een aanstekelijk enthousiasme, soms confronterend maar met argumenten en humor krijg je mensen mee. Gedrevenheid kenmerkt jou: met vernieuwende ideeën ben je op zoek naar manieren om toegevoegde waarde te bieden aan het welzijn van de organisatie, maar ook om zelf te groeien. Feedback ophalen en geven is voor jou vanzelfsprekend. Je kunt tegenkracht bieden en vasthoudend zijn. Je staat stevig in je schoenen en weet wat je te bieden hebt. Je vertoont eigenaarschap en maakt zaken af. Je valt op door je adviesvaardigheden, waarmee je makkelijk schakelt tussen operationele, tactische en strategische vraagstukken.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van HRM, P&O en/of Arbeid & Organisatie;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van HR;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente op het gebied van HR;
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2024 voor minimaal 24 uur per week;

Gunningscriteria
5. Afgeronde opleiding op minimaal wo niveau; (5 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als interim HR adviseur en/of manager; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met teamontwikkeling (omschrijf duidelijk in het cv); (20 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met SPP (omschrijf duidelijk in het cv); (20 punten)
9. Aantoonbare werkervaring in advisering op strategische vraagstukken/organisatieontwikkeling; (licht dit duidelijk toe in het cv; (15 punten)
10. Aantoonbare werkervaring met AFAS. (10 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Accuraat en kritisch;
  • Dienstverlenend en samenwerkingsgericht;
  • Stressbestendig, rust en overzicht bewaren;
  • Goed in plannen en organiseren;
  • Zelfstartend en weet van aanpakken;
  • Effectief in mondelinge en schriftelijke communicatie;
  • Proactief/signalerend van verbetermogelijkheden of mogelijke knelpunten.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (dinsdag is een vaste dag, overige dagen in overleg).
Is hybride werken mogelijk? Ja, dinsdag is wel vaste werkdag op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 25 september 2024 in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 20 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

3861 - HR Adviseur