Fraud Blocker Jurist grondzaken / vastgoed - Freelance Opdrachten

Jurist grondzaken / vastgoed

Logo van de gemeente Pijnacker-nootdorp, met in elkaar verweven blauwe linten die een gestileerde 'p' en 'n' vormen naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 3897
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: In Overleg.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 24-09-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij de taakeenheid Grondzaken van de afdeling Ontwikkeling. De afdeling bestaat daarnaast uit de taakvelden Projectmanagement, Civiel, Stedenbouw en Ondersteuning, Planeconomie en accountmanagement Economie.

Opdracht
De gemeente is voor de afdeling Ontwikkeling op zoek naar een jurist grondzaken/vastgoed.
Wij hebben momenteel een openstaande vacature op deze functie. Wij staan open voor een deta-vast constructie.

De werkzaamheden bestaan vooral uit:
- Het tot stand brengen van (eenvoudige) intentie- en anterieure overeenkomsten met particuliere initiatiefnemers;
- Het tot stand brengen van (eenvoudige) koop-, huur en erfpachtovereenkomsten;
- Het vestigen van zakelijke rechten;
- Het afhandelen van grondtransactiedossiers voortkomend uit projectontwikkeling, uitvoering volkshuisvestingsbeleid en wijkzaken;
- Het (administratief juridisch) ondersteunen van senior juristen.

Andere werkzaamheden zijn:
- Deelname aan projectteams, waarbij je de juridische- en vastgoedbelangen behartigt;
- Het voeren van onderhandelingen;
- Controle op de naleving van overeenkomsten;
- Het grondbeleid instrumentarium uitdragen;
- Het adviseren over wijzigingen van relevante wet- en regelgeving en het bevorderen van kennisontwikkeling op de afdeling.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Een afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
3. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als jurist grondzaken;

Competenties
- Zelfstandig kunnen werken;
- Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
- Proactief;
- Stressbestendig;
- Nauwkeurig;
- Groot verantwoordelijkheidsgevoel;
- Enthousiast;
- Flexibel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 1 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 27 september 2024 tussen 10.00 en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 26 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

- De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken;
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 25 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.