Fraud Blocker Financieel Medewerker | Gemeente Midden-Groningen | ZZP

Financieel Medewerker

Logo van gemeente midden-groningen met een gestileerde witte 'm' in een cirkel op een blauwgroen achtergrond, met daaronder de naam.

Aanvraagnummer: 3984
Organisatie: Gemeente Midden-Groningen
Locatie: Gemeente Midden-Groningen
Uren per week: 32 per week
Tarief: €78 per uur
Regio: Groningen
Startdatum: 1-10-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 04-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

Bij Midden-Groningen stellen wij alles in het werk om onze inwoners zo goed mogelijk te ondersteunen en te helpen. Dit begint bij een professionele en klantgerichte organisatie die z’n zaken goed op orde heeft en zichzelf blijft verbeteren. Het team Financiën speelt hierin een belangrijke rol. Bijvoorbeeld door er elke dag voor te zorgen dat onze collega’s hun werk goed kunnen doen. Ook zijn onze specialisten betrokken bij allerlei projecten. Omdat we energie blijven stoppen in de dienstverlening van onze organisatie zoekt het team Financiën tijdelijk een financieel medewerker.

Wat ga jij doen?
Samen met de medewerkers van de afdeling werk je aan de kwaliteit en het maken van onze P&C documenten, zoals de voorjaarsnota, begroting, najaarsnota, jaarrekening en de kwartaalrapportages. Verder het maken van correcties, overzichten en administratief ondersteunende werkzaamheden.

Hoe ziet jouw werkweek eruit?
De week begint met een korte weekstart, waarin we met de teamleden de lopende zaken kort doornemen en concrete afspraken maken over de voortgang. Daarna staat er een afspraak met een adviseur en een budgethouder in de agenda, waarin jullie de stand van zaken doornemen en naar de prognose van deze periode kijken. In samenwerking met de financieel medewerkers worden budgetoverzichten opgesteld en wekelijks heb je contact met budgethouders om deze te informeren over de voortgang en mogelijke bijsturing op de budgetten. Voor een nieuw voorstel van een van de budgethouders onderzoek je samen met de financieel adviseur de financiële aspecten en ondersteun je bij de vertaling in de financiële paragraaf bij het voorstel dat binnenkort in de gemeenteraad besproken wordt.

Met wie werk je samen?
Je bent zichtbaar binnen de organisatie. Je werkt samen met onze financieel medewerkers en adviseurs om te komen tot een compleet advies. Je levert een actieve bijdrage aan de P&C cyclus. Je bent ondersteunend aan de financieel adviseur.

Kandidaatomschrijving

Voor deze functie zoeken we iemand die analytisch, open en ondernemend is met een dienstverlenende houding. Je bent in staat de verbinding te zoeken en samenhang te overzien en te bewaken. Verder ben je heel creatief en denkt in mogelijkheden bij financiële vraagstukken binnen onze gemeente. Je geeft proactief advies. Je kijkt over je eigen vakgebied heen, bent stressbestendig en resultaatgericht. Daarnaast word je graag gevraagd naar je mening en ben je in staat om mee te denken in oplossingen.

Verder vragen we:
  • Een HBO werk- en denkniveau op financieel / bedrijfseconomisch gebied.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving gemeentefinanciën (o.a. BBV) en ervaring in de uitvoering hiervan.
  • Kennis van Key2Financiën en ruime ervaring met Excel.

Gewenste competenties:

  • Analytisch vermogen
  • Creativiteit Integriteit
  • Klantgerichtheid
  • Nauwkeurigheid
  • Ondernemingszin
  • Oordeelsvorming
  • Resultaatgerichtheid
  • Verantwoordelijkheid

Eisen

Werk- en denkniveau
De kandidaat heeft een aantoonbaar HBO werk- en denkniveau op financieel / bedrijfseconomisch gebied. Toon duidelijk aan met het CV.
Werkervaring
De kandidaat heeft aantoonbaar op CV minimaal 1 jaar recente werkervaring als financieel medewerker bij een gemeente.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %


Kennis
Beschrijf dat de kandidaat kennis heeft van relevante wet- en regelgeving gemeentefinanciën (o.a. BBV) en ervaring in de uitvoering hiervan.
Weging: 30 %


Software/pakketkennis
De kandidaat heeft bij voorkeur kennis van Key2Financiën en ruime ervaring met Excel. Toon duidelijk aan met het CV.
Weging: 15 %


Inzetbaarheid
De kandidaat is vanaf de startdatum voor minimaal 32 uur per week inzetbaar.
Weging: 5 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.

Weging: 25 %

Interviewplanning

De interviews worden in overleg gepland ZSM na de sluitingsdatum van indienen offertes.