Fraud Blocker Omgevingsplanjurist | Gemeente Alphen aan den Rijn | ZZP

Omgevingsplanjurist

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 3989
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 16 - 24 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 1-11-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 02-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht

Gemeente Alphen aan den Rijn is bezig met het opstellen van een nieuw omgevingsplan. We willen het omgevingsplan gefaseerd ontwikkelen. Op dit moment zijn we bezig met de eerste fase, het maken van een basisregeling, waarbij de bestaande regelingen uit het tijdelijke omgevingsplan worden omgezet naar nieuwe regels. Het is onze ambitie om de eerste fase van het omgevingsplan in 2025 af te ronden.

Als gedreven jurist met passie voor het omgevingsrecht speel je een belangrijke rol in de ontwikkeling van het omgevingsplan. We zijn goed op weg om de basisregeling op te bouwen en willen de komende periode versnellen. Je gaat aan de slag binnen onze werkgroep omgevingsplan en pakt concreet de volgende zaken en taken op;

  • Analyseren van bestaande planologische regels;
  • Uitdenken van concrete voorstellen om regels te harmoniseren;
  • Verwerken c.q. implementeren van instructieregels;
  • Verwerken van verleende vergunningen en postzegelplannen;
  • Afstemmen van planregels met interne en externe partners.

Vereisten / knock-outcriteria

1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als planjurist of beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling in het fysieke domein bij een gemeente;
2. Minstens 1 jaar aantoonbare werkervaring met projecten die verband houden met de omgevingswet binnen een gemeente;
3. Afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van rechten;
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor minimaal 16 uur per week;

(weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist op het gebied van omgevingsrecht; (30 punten)
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het omgevingsplan (omschrijf duidelijk in het cv); (20 punten)
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het analyseren en harmoniseren van regelgeving (omschrijf duidelijk in het cv); (35 punten)
8. Een afgeronde opleiding staats- en bestuursrecht op wo niveau. (15 punten)

Competenties

  • Je hebt een sterk analytisch vermogen;
  • Je weet je weg in omvangrijke documentatie goed te vinden;
  • Je bent intrinsiek gemotiveerd om het nieuwe stelsel te doorgronden;
  • Je kunt goed zelfstandig werken en hebt een proactieve instelling;
  • Je werkt gestructureerd en bent punctueel.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Benodigd aantal professionals

2.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: op dinsdag fysiek, op donderdag digitaal overleg. Overige uren kunnen vrij worden ingedeeld.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 oktober 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 2 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.