Aanvraagnummer: 4018
Organisatie: Vervoerregio Amsterdam
Locatie: Vervoerregio Amsterdam
Uren per week: 16 tot 20 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 02-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Wij zijn een samenwerkingsverband van 14 gemeenten. Het verbinden van verschillende partijen en belangen is onze kracht. We werken aan innovatieve en uitdagende projecten op het gebied van mobiliteit. Werken bij de Vervoerregio betekent verschil maken in de OV-keten in de Amsterdamse regio.
Opdracht
Functieomschrijving
- Als Projectleider ICT ben je verantwoordelijk voor de aanschaf en implementatie van een contract management system. Je begint met een projectmandaat en gaat in gesprek met betrokken teams, de informatiemanager en de stuurgroep om het project tot een succes te brengen.
Achtergrond:
- Meerdere teams hebben behoefte aan een contractmanagementsysteem. Het doel is het professionaliseren van monitoring en contractmanagement binnen de Vervoerregio.
- Na verkennende gesprekken is het oog gevallen op MyContractmanager. Het lijkt erop dat er geen Europese aanbesteding nodig is. Budget voor het systeem moet worden geregeld en ondergebracht in de budgetten van team bedrijfsvoering.
- Mocht dit systeem het niet worden, verandert de opdracht en zal er waarschijnlijk een aanbestedingsprocedure moeten worden gevoerd.
- Team CC wil per 1 januari starten met gebruik van het systeem voor de concessie Amsterdam.
Wat breng je mee?
Kennis van Microsoft Teams en Sharepoint is vereist.
Kennis van inkoop en implementatieprocessen van ICT-systemen is vereist.
Kennis van complexe contracten en contractmanagement is een pre.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelorniveau;
2. Minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider ICT;
3. Werkervaring met de aanschaf van ICT-systemen;
4. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider met de implementatie van een ICT-systeem;
5. Werkervaring met de aanschaf en implementatie van een ICT-systeem bij een overheidsinstelling;
Competenties
- Procesmanagement: Beheersing van het project;
- Projectinitiatie: Starten met een projectmandaat en het gesprek aangaan;
- Projectinrichting: Inrichten van een project inclusief planning, budget, en aanpak;
- Verbinden: Vragen formuleren en zorgen voor voortgang;
- Productontwikkeling: Omzetten van wensen naar een werkzame inrichting van het product;
- Voortgangsbewaking en rapportage;
- Documentatie: Opstellen van Project Initiatie Documentatie;
- Communicatie en stakeholdercoaching;
- Advies: Adviseren over de inzet en zorgen voor inrichting van het systeem;
- Projectdelivery: Realiseren van projectresultaten;
- Verandermanagement: Zorgen dat het project waarde oplevert;
- Consultancy: Signaleren van kansen en ontwikkelingen.
Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 11/12.
Benodigd aantal professionals
1.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op een deel van de werkdagen: in overleg. Hybride werken: ja, aanwezigheid op locatie is vereist.
Planning
Gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 09 oktober 2024 van 10:00 uur tot 13:00 uur.
Overige informatie
- De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om Flextender als broker in te zetten.
- Het afgeven van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
- Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan disculpatievoorwaarden.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 2 oktober 2024, 09:00 uur.