Fraud Blocker Een (1) of twee (2) Juridisch beleidsadviseur(s) Ruimte (procesvertegenwoordiger)

Een (1) of twee (2) Juridisch beleidsadviseur(s) Ruimte (procesvertegenwoordiger)

Logo van Apeldoorn met een groen gestileerd bladdessin naast het woord "Apeldoorn" in groen lettertype.

Aanvraagnummer: 4028
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Gemeente Apeldoorn
Uren per week: 28 - 36
Tarief: €95 - €125 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 1-11-2024
Optie tot verlenging: drie (3) keer twaalf (12) maanden
Sluitingsdatum: 07-10-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Binnen de afdeling zijn drie vakgroepen actief:

• juridisch advies

• bezwaar en beroep

• juridische kwaliteitszorg en opleiding

Als juridisch beleidsadviseur ga je vanuit de afdeling Juridische Zaken met name samenwerken met de collega’s in het thema Ruimte. Daarbij ligt de focus op de Omgevingswet, handhavingszaken en projecten die binnen het thema vallen.

Dat doe je vanuit de rol van procesvertegenwoordiger. Dit doe je in afstemming met de senior jurist ruimte.

Naast een gedegen actuele inhoudelijke kennis over het omgevingsrecht zien we ook graag dat je flexibel bent en je je snel aanpast aan veranderende situaties. Je maakt je de nieuwe systematiek van de Omgevingswet snel eigen en neemt anderen hierin mee door hen te inspireren en motiveren.


Verantwoordelijkheden

Je voert het verweer namens het bestuursorgaan bij de onafhankelijke bezwarencommissie dan wel bij de Rechtbank en de Raad van State in bezwaar- en (hoger) beroepszaken en voorlopige voorzieningen en stelt daartoe verweerschriften op.

Naar aanleiding van de procedures signaleer je knelpunten in beleid en adviseer je, in overleg met een senior, de afdelingen, het bestuur en/of directie over brede onderwerpen met een juridische inhoudelijk complex karakter. Hierbij is een ruime ervaring en een breed inzicht in de juridische en/of beleidsmatige context vereist.


Beschikbaarheid

De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk vanaf 1 januari 2025, tot 1 november 2025 voor 28 - 36 uur per week inzetbaar. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met drie (3) keer twaalf (12) maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De Opdrachtgever heeft het recht om de overeenkomst (zowel binnen de initiële contractduur als de verlengingsperiode) op te zeggen met een opzegtermijn van 1 maand.


Overige eisen

1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.

2. De kandidaat heeft een afgeronde master rechtsgeleerdheid of WO werk- en denkniveau. Bovenstaande dient te blijken uit het ingediende cv.

3. De kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare actuele werkervaring als procesvertegenwoordiger. Bovenstaande dient te blijken uit het ingediende cv.

4. De kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar actuele aantoonbare werkervaring binnen het omgevingsrecht in ieder geval op het gebied van bouwen (vergunningen en/of handhaving). Bovenstaande dient te blijken uit het ingediende cv.

5. De kandidaat werkt op dinsdag op kantoor in verband met de hoorzittingen van de bezwarencommissie. De overige kantoordagen zijn in overleg.

6. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.

7. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 7 oktober 23.59 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top 3 kandidaten

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat of worden twee kandidaten geselecteerd. Dit in verband met de huidige uitvraag voor een vaste aanstelling. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende inschrijvingen beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

20 %

1. De kandidaat heeft ervaring met het werken bij een gemeentelijke organisatie. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv (+ eventuele korte motivatie). - De kandidaat heeft geen werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (0 punten). - De kandidaat heeft tot 1 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (1 punten). - De kandidaat heeft 1 tot 3 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (3 punten). - De kandidaat heeft 4 jaar of langer werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (5 punten).

40 %

2. De kandidaat heeft kennis van het omgevingsrecht en kent de weg in de relevante wet- en regelgeving, zoals de Wabo en Omgevingswet en bijbehorende AMvB’s. De kandidaat dient voor dit gunningscriterium een motivatie aan te aanleveren (max ½ A4). In de motivatie dient de kandidaat in te gaan op: - De wijze waarop de kandidaat besluiten (zoals omgevingsvergunningen en handhavingsbesluiten) toetst aan de hand van de relevante wet- en regelgeving bij heroverweging in bezwaar. Beoordeling: Dit onderdeel wordt beoordeeld aan de hand van de ingediende motivatie (let op: hiermee wordt niet de motivatiebrief bedoeld zoals opgenomen in de eisen. De kandidaat dient een aparte motivatie voor dit onderdeel toe te voegen aan de inschrijving). - Geen beantwoording/ onvoldoende (0 punten) - Voldoende (3 punten) - Goed (4 punten) - Uitstekend (5 punten)

40 %

3. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met procesvertegenwoordiging (verweerschriften schrijven, verweren bij de bezwarencommissie, rechtbanken en de afdeling bestuursrechtspraak) in omgevingsrecht-zaken waaronder in ieder geval op het gebied van bouwen. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv (+ eventuele korte motivatie). - De kandidaat heeft geen ervaring als procesvertegenwoordiger in omgevingsrecht-zaken (0 punten). - De kandidaat heeft tot 1 jaar ervaring als procesvertegenwoordiger in omgevingsrecht-zaken (1 punten). - De kandidaat heeft 1 tot 4 jaar ervaring als procesvertegenwoordiger in omgevingsrecht-zaken (3 punten). - De kandidaat heeft 4 jaar of langer ervaring als procesvertegenwoordiger in omgevingsrecht-zaken (5 punten).


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 95,00
Maximaal: € 125,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:

  • doortastend en besluitvaardig
  • overtuigend
  • oplossingsgericht
  • bestuurlijk sensitief
  • communicatief en op schrift sterk
  • flexibel
  • enthousiaste aanpakker, proactief
  • het toepassen van accurate kennis op een casus (mondeling of schriftelijk).


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op maandag 14 oktober 2024 tussen 13.00 en 16.00 uur. Gelieve hier rekening mee te houden.