Fraud Blocker Combinatiefunctie Casemanager en Secretaris Intake- en Omgevingstafel

Combinatiefunctie Casemanager en Secretaris Intake- en Omgevingstafel

Logo van rijswijk met een gestileerde blauwe leeuw naast een schild en een tak met bladeren op een witte achtergrond.

Aanvraagnummer: 4145
Organisatie: Gemeente Rijswijk
Locatie: Rijswijk
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 09-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente dichtbij Den Haag en Delft. De stad biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. De organisatie kent vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid.

Opdracht
Het team Vergunningen, Archeologie en Monumentenzorg bestaat uit de onderdelen:

  1. Wabo-vergunningen
  2. Vergunningen APV en Bijzondere wetten
  3. Archeologie en Monumentenzorg

In afwachting van de Omgevingswet en Wet kwaliteitsborging wordt voor Wabo ingezet op inhuur. De opdracht omvat de rollen van casemanager en secretaris van de intake- en omgevingstafel.

Als casemanager ben je verantwoordelijk voor de afhandeling van formele en conceptaanvragen.

  1. Je verdeelt proactief binnengekomen aanvragen en vertaalt beleid naar toetsing en uitvoering.
  2. Je bent het aanspreekpunt voor jouw cases, intern en extern.
  3. Je doet zelfstandig onderzoek, signaleert risico’s, toetst aanvragen, en communiceert besluiten.
  4. Je vertegenwoordigt de gemeente in overlegstructuren.
  5. Je handelt bezwaar af, samen met de teamjurist bij juridische bezwaren.

Als secretaris ben je samen met de vaste medewerker de dienstverlenende spin in het web voor ruimtelijke initiatieven. Je voert de regie over het proces van de intake- en omgevingstafel.

  • Je organiseert de intake van initiatieven.
  • Je doet een eerste toets en bereidt de behandeling voor.
  • Je zorgt voor een zorgvuldig besluitvormingstraject.
  • Je communiceert met betrokken teams en bent aanspreekpunt voor de initiatiefnemer.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Ervaring met Centric Leefomgeving (CLO);
3. Ervaring in het vertegenwoordigen van het college in bezwaar;
4. Ervaring als medewerker vergunningen WABO.

Gunningscriteria
5. Opleiding in Ruimtelijke ordening, Planologie of Rechten (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar ervaring bij een gemeentelijke organisatie binnen het ruimtelijk domein (25 punten);
7. Minimaal 1 jaar ervaring als Casemanager WABO (35 punten);
8. Ervaring als secretaris, licht toe waar dit is opgedaan (20 punten).

Competenties
Gezien de uitdagingen voor de gemeente Rijswijk verwachten we dat de kandidaat direct meerwaarde biedt. Belangrijke competenties zijn:

  • Goed in het plannen en organiseren van processen;
  • Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk);
  • Dienstverlenend ingesteld;
  • Goed gevoel voor bestuurlijk – ambtelijke verhoudingen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 conform de CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De gemeente Rijswijk werkt hybride, aanwezigheid is vereist op maandag en donderdag.

Planning
De gesprekken zijn gepland op maandag 14 oktober 2024 tussen 08.00 uur en 10.00 uur. Kandidaten ontvangen bericht uiterlijk op donderdag 10 oktober 2024.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Reactietermijn
Deze aanvraag loopt tot woensdag 9 oktober 2024, 09.00 uur.