Aanvraagnummer: 4149
Organisatie: Gemeente Baarn
Locatie: Baarn
Uren per week: 20 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 21-10-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 09-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Opdracht
Inwoners moeten erop kunnen vertrouwen dat persoonsgegevens in goede handen zijn bij de gemeente Baarn. Als privacy officer ben jij de drijvende kracht achter de uitvoering van ons privacy beleid. Je adviseert gevraagd en ongevraagd over privacy gerelateerde onderwerpen, Je vertaalt ontwikkelingen naar beleid, maar coördineert ook de uitvoering van maatregelen die de privacy van onze inwoners borgen. Hierbij sta je midden in de organisatie: jij bent in staat je collega’s mee te nemen in privacybewustzijn. Daarnaast heb je een actieve rol in bijvoorbeeld het uitvoeren DPIA’s, het opstellen van verwerkersovereenkomsten, het melden van datalekken en het afhandelen van inzageverzoeken. Je onderhoudt goed contact met de Functionaris gegevensbescherming en de security officers.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Privacy Officer (of vergelijkbaar);
2. Uiterlijk beschikbaar per 21 oktober 2024 voor 20 uur per week;
Gunningscriteria
3. Aantoonbare kennis van privacywetgeving; (15 punten)
4. Aantoonbare kennis van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG); (25 punten)
5. Aantoonbare ervaring in het intern ontwikkelen van het AVG proces (omschrijf een duidelijk voorbeeld in cv hoe deze ervaring is opgedaan); (punten 40)
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied van risicomanagement en informatiebeveiliging (omschrijf duidelijk in het cv). (20 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Jij bent een generalist die relevante juridische en ICT-kennis koppelt aan organiserend vermogen. Je staat midden in de organisatie en bent in staat om mensen mee te nemen en samen te werken. Je bent in staat medewerkers bewust te maken van de noodzaak van gegevensbescherming, maar denkt ook actief mee vanuit het belang van je gesprekspartner. Je bent organisatiesensitief en krijgt dingen voor elkaar.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: werkdagen in overleg tussen, behalve op vrijdag
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 14 oktober 2024 tussen 08:30 en 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
- Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
- Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 9 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.