Aanvraagnummer: 4150
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 32 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Opdracht
Het is een flex-opdracht waarbij je ingezet kan worden op 2 plekken. Het is in principe de bedoeling dat je aan de slag gaat:
1. Als casemanager Hersteloperatie Toeslagen begeleid en ondersteun je gedupeerden van de toeslagenaffaire bij hun ondersteuningsvraag binnen het sociaal domein. Je voert het brede gesprek met gedupeerden op alle leefgebieden (zoals inkomen, schulden, huisvesting) en maakt samen een plan om te komen tot een duurzame oplossing. Je registreert nauwkeurig het plan zodat deze ook ter goedkeuring aan de accountant overlegt kan worden. Daarnaast bezit je ook de kwaliteiten om de vertaalslag te maken van beleidsopdrachten naar uitvoering.
2. Als casemanager MCV begeleid en ondersteun je inwoners met een meervoudige of complexe ondersteuningsvraag binnen het sociaal domein. Je voert het brede gesprek met inwoners op alle leefgebieden (zoals inkomen, schulden, huisvesting) en maakt samen een plan om te komen tot een duurzame oplossing. Soms is het nodig om eerst aan crisisinterventie te doen.
Gesprekken kunnen plaatsvinden op het Serviceplein, op een locatie in de wijk, maar ook bij de mensen thuis. Met jouw gespreksvaardigheden kom je tot de achterliggende vraag en problematiek waardoor jij de inwoner/gedupeerde de ondersteuning weet te bieden die nodig is. Hierbij werk je samen met de partners in de keten.
Regie voeren op een casus, de gedupeerde/inwoner centraal stellen en motiveren en alle betrokken partijen daarin laten participeren, zijn belangrijke onderdelen van jouw werk. Daarnaast is gebiedsgericht werken een belangrijk onderdeel in de samenwerking met de keten. Jouw aanpak is stress-sensitief en erop gericht om de leefsituatie van de inwoner te stabiliseren om van daaruit tot een duurzame, vaak maatwerkoplossing te komen.
Vereisten / Kock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als regiehouder op complexe casuïstiek;
3. Aantoonbare werkervaring met Hersteloperatie Toeslag;
4. Aantoonbare werkervaring binnen het gemeentelijke sociaal domein;
5. Kunnen werken vanuit het gemeentehuis en het kunnen afleggen van huisbezoeken;
Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring met regievoering op casus- en procesniveau en ketensamenwerking (casemanagement) omschrijf duidelijk in het cv; (20 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met aanpak hersteloperatie Toeslagen; (30 punten)
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als casemanager op complexe problematiek of maatschappelijk werker bij een gemeentelijke instelling; (15 punten)
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met inwoners met meervoudige problematiek; (10 punten)
10. Kandidaat motiveert in een brief de getoonde interesse en opgedane kennis en werkervaring met gespreksvoering met kwetsbare inwoners en het werken binnen een team. (25 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je weet de inwoner centraal te zetten. Daarbij toon je lef door anders te durven denken in casuïstiek en door de grenzen van handelen op te zoeken. Je bent zelfstandig, accuraat en hebt een klantgerichte instelling waarbij je ook bent gericht op samenwerking. Je bent integer en gaat graag mee in veranderingen die de kwaliteit van het werk ten goede komen wat zich vertaalt in het denken in kansen. Je bent flexibel in werkdagen, hebt durf, blijft goed overeind in stressbestendige situaties en bent een goede verbinder. Je laat je niet snel uit het veld slaan door de complexiteit of het gedrag van inwoners en je ziet het als een uitdaging om in de stressvolle situatie van de kwetsbare inwoner iets te betekenen. Je weet in te schatten waar jouw rol ophoudt en wanneer een ander aan zet is. Je neemt een hoop positieve energie mee en toont veerkracht. Je eigen grenzen weet je goed te bewaken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: on overleg, ma – di – wo – do – vr.
Is hybride werken mogelijk? Beperkt in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 14 oktober 2024, tussen 14.30 en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 10 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.