Projectleider Locatieontwikkeling

Logo van purmerend met een gestileerde groene en blauwe stierenkop naast de merknaam in vet, schreefloos lettertype.

Aanvraagnummer: 4191
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 16 tot 20 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 14-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Als je werkt voor de gemeente Purmerend ben je iedere dag bezig om te zorgen dat het fijn wonen, leven, werken is in onze stad en dorpen. Dat doen we door oog te hebben voor onze inwoners en ondernemers. Zij maken de samenleving en staan centraal bij alles wat we doen bij de gemeente. De wijze waarop wij ons werk organiseren moet onze inwoners verder helpen. Het uitgangspunt is hierbij dat inwoners zelf verantwoordelijk zijn voor hun levens en de keuzes die zij daarin maken. Als gemeente staan we soms voor onze inwoners, naast of achter.

De gemeente is er voor alle inwoners. In het bijzonder voor diegene met een ondersteuningsbehoefte of die kwetsbaar is. Niet per se omdat ze er vanuit wet- en regelgeving récht op hebben, maar omdat het ze verder helpt. Dit zien wij als onze maatschappelijke opgave: doen wat nodig is. En om dat te kunnen doen, staan we dichtbij inwoners en instellingen en zijn we nieuwsgierig naar wat er speelt: ‘van buiten naar binnen’, die vooral de volgorde van de werkwijze duidt. De situatie buiten, in de stad en de dorpen, is leidend en het verhaal en de situatie eromheen zijn daarbij belangrijk.

Opdracht

Locatieontwikkeling

Purmerend heeft ambitie en dat is terug te zien in de stad. Voor deze ontwikkelingen zoeken wij een ervaren projectleider locatieontwikkeling. Deze opdracht is specifiek gericht op het realiseren van een ontwikkeling met flinke maatschappelijke impact. Je geeft uitvoering aan de opdracht van de gemeenteraad. Hierin speelt de participatie met inwoners een belangrijke rol.

We zoeken een ervaren projectleider locatieontwikkeling die handelt vanuit overzicht. Je hebt gevoel voor politieke verhoudingen en handelt vanuit overzicht. Je laat je niet snel van je stuk brengen en hebt ruime ervaring met het bestuurlijke besluitvormingsproces. Je gaat aan de slag met de uitwerking van het locatieonderzoek en komt tot een businesscase. Deze stel je op met een projectteam, dat je functioneel aanstuurt en waarin verschillende disciplines (ruimtelijk, maatschappelijk en bedrijfsvoering) uit de organisatie in samenwerkt. Je werkt op het snijvlak van het gemeentebestuur, de organisatie en de stad.

Vereisten / Kock-outcriteria

1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider;

2. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;

3. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Gunningscriteria

4. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in de ruimtelijke ontwikkeling bij een overheidsorganisatie in de afgelopen 10 jaar (30 punten);

5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider locatieontwikkeling in de afgelopen 7 jaar (25 punten);

6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente met meer dan 80.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);

7. Aantoonbare werkervaring met als projectmanager bij een opgave van minimaal 400 woningen (20 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Hebt ervaring met grote participatietrajecten rondom ruimtelijke ontwikkeling met maatschappelijke impact.
  • Bent een stevige maar empathische gesprekspartner op alle niveaus;
  • Beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
  • Bent van nature nieuwsgierig en functioneert optimaal in een snel veranderende omgeving;

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals

1

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning

De gesprekken bij de gemeente worden geplan in overleg met de geselecteerde kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 14 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.