Medewerker ICT Servicedesk

Logo van de gemeente edam volendam, met een gestreept schild in blauw, rood, geel en groen naast de tekst "gemeente edam volendam.

Aanvraagnummer: 4234
Organisatie: Gemeente Edam-Volendam
Locatie: Edam-Volendam
Uren per week: 36 uur uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 14-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Gemeente Edam-Volendam. Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat onze gemeente uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig.

Opdracht
Als medewerker ICT Servicedesk ga je aan de slag in het team ICT Servicedesk en Technisch Beheer, onderdeel van het team Informatievoorziening. Samen met de technisch beheerders, functioneel beheerders, privacy officers en onze technische security specialist zorg je voor een duidelijke, correcte en volledige registratie en afhandeling van meldingen en de uitgevoerde activiteiten in ons Service Management Systeem. Ons ICT-landschap verandert continu, zodat we ook projecten uitvoeren voor de optimalisatie van ons systeem- en netwerkinfrastructuur. Zo werken we momenteel aan de implementatie van Office 365 en MS Teams en de realisatie van een nieuwe telefonie- en laptopomgeving. Samenwerken als team en communiceren naar onze collega's van de vakafdelingen is voor ons standaard. Doe je mee?

Concrete verantwoordelijkheden en resultaatgebieden:
- Je ondersteunt, adviseert en faciliteert de organisatie door de afhandeling, voortgangsbewaking en terugkoppeling (telefonisch, fysiek, e-mail of via ons selfserviceportaal) van de 1e lijns meldingen.
- Je bent gebrand op het leveren van een hoog serviceniveau en stelt de gebruiker altijd centraal.
- Als medewerker ICT Servicedesk heb je een belangrijke rol in onze on- en offboardingprocessen. Je voert werkplekbeheergerelateerde werkzaamheden uit, draagt zorg voor de uitgifte en inname van mobiele communicatiemiddelen en rapporteert aan de Service Manager en de Teamleider Informatievoorziening.
- Je bent actief betrokken bij het opstellen van rapportages over voortgang, risico’s en mijlpalen en ondersteunt de Service Manager bij de bespreking van knelpunten of issues en besluitvorming daarover.
- Je signaleert, analyseert en vertaalt trends in meldingen met betrekking tot onze ICT-voorzieningen, geeft consequenties aan voor en adviseert ten aanzien van ICT-maatregelen en communicatie.
- Je bent enthousiast, leergierig, daadkrachtig, flexibel, resultaatgericht en wordt graag uitgedaagd om mee te denken en te werken aan nieuwe ontwikkelingen of veranderingen in werkwijzen.

Vereisten/knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal MBO 4;
2. Kennis en werkervaring als ICT Servicedeskmedewerker, bij voorkeur binnen een gemeente;
3. Kennis en ervaring met implementatietrajecten van Microsoft-omgevingen;

Gunningscriteria
4. Afgeronde opleiding op minimaal MBO4 op het gebied van ICT beheer (30 punten);
5. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 3 jaar als ICT Servicedeskmedewerker binnen een publieke organisatie (25 punten);
6. Aantoonbare kennis en werkervaring als technisch systeembeheerder IT met het implementeren, beheren en ondersteunen van nieuwe ICT-ontwikkelingen binnen een gemeente (25 punten);
7. Aantoonbare kennis en werkervaring met Microsoft Windows Server, Azure en O365 (20 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemd profiel voldoet.

Competenties
- Klantgerichtheid;
- Overtuigingskracht;
- Probleemoplossend vermogen;
- Initiatief, flexibiliteit;
- Zorgvuldigheid;
- Communicatieve vaardigheden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7, verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op alle werkdagen.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 oktober 2024 tussen 14.30 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Aan de kandidaat die de opdracht gegund wordt, zal door de opdrachtgever een laptop in bruikleen worden gegeven.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 14 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.