Projectleider Dienstverlening

Logo van Gemeente Meppel met een grote gestileerde oranje letter "M" boven de woorden "Gemeente Meppel" in oranje tekst.

Aanvraagnummer: 4245
Organisatie: Gemeente Meppel
Locatie: Meppel
Uren per week: 12 uur
Tarief: €100 per uur
Regio: Overijssel
Startdatum: 22-10-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen iets te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand. De gemeente Meppel wil een aantrekkelijke werkgever zijn; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.
Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We focussen ons op kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.
Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.
Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.

Opdrachtomschrijving met resultaatverplichting Projectleider Dienstverlening
Naar aanleiding van de vastgestelde visie op dienstverlening is het programma dienstverlening gestart. Vanuit het programma Dienstverlening liggen er projecten om uit te voeren, zoals het project KTO en datagedreven werken.

Projectopdracht Data gedreven dienstverlening:

  1. Realiseer met de organisatie en in samenhang met de andere projecten binnen het dienstverleningsprogramma de structurele inrichting en borging van sturing met data op dienstverlening. Belangrijke onderdelen daarvan zijn:
  2. De pilot structurele meting dienstverlening is uitgevoerd en geëvalueerd, inclusief een advies over het vervolg.
  3. Het opstellen en (opnieuw) laten vaststellen van service normen, openingstijden en werkwijze dienstverlening met oog voor draagvlak en betrokkenheid.
  4. De sturing op dienstverlening met KPI's op basis van de geldende dienstverleningsnormen.
  5. Het inrichten van het Dashboard Dienstverlening waarin de gewenste data (waaronder de resultaten van metingen dienstverlening) beschikbaar is voor team Dienstverlening.
  6. Oplevering van een uitgewerkt projectopdracht (en desgewenst plan van aanpak) zijn onderdeel van de opdracht.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfskunde / Technisch Bedrijfskunde;
2. Aantoonbare werkervaring als projectleider Data gedreven Dienstverlening bij een gemeente in de afgelopen 2 jaar;
3. Een maximum uurtarief van €100 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer;
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het ontwikkelen van datagericht werken;
5. Aantoonbare werkervaring met het inrichten van het Dashboard Dienstverlening (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als strategisch adviseur op het gebied van datagedreven werken en procesmanagement binnen een gemeente (40 punten);
7. Aantoonbaar afgeronde opleiding 'AMBI' (20 punten);
8. Aantoonbaar afgeronde opleiding 'Prince2' (20 punten);
9. Aantoonbare kennis van Unix, Novell en Vax VMS (20 punten)

Competenties
- No-nonsense aanpak;
- Resultaatgericht;
- Goede adviesvaardigheden en overtuigingskracht;
- Draagvlak kunnen creëren;
- Mensgericht maat in oog houden;
- Benutten van kwaliteiten van mensen;
- Verbindend;
- Analytisch sterk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: di-wo

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 15 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 11 oktober 2024, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.