Inhuur regisseur omgevingsvergunningen

Logo van Apeldoorn met een groen gestileerd bladdessin naast het woord "Apeldoorn" in groen lettertype.

Aanvraagnummer: 4272
Organisatie: Gemeente Apeldoorn
Locatie: Apeldoorn
Uren per week: 32
Tarief: €80 - €90 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 7-11-2024
Optie tot verlenging: twee (2) keer drie (3) maanden
Sluitingsdatum: 21-10-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een regisseur omgevingsvergunningen.

De regisseur omgevingsvergunningen werkt vanuit de afdeling Omgevingsrecht en Vergunningen voor de keten van ruimtelijke ordening, vergunningverlening, toezicht en handhaving. Binnen de afdeling is de vakgroep Vergunningverlening, die nu bestaat uit 30 toppers, op zoek naar een regisseur omgevingsvergunningen.

Als regisseur omgevingsvergunningen word je ingezet voor het coördineren van de behandeling van de vergunningaanvragen en de toetsing aan bestemmingsplannen. Afhankelijk van kennis, ervaring en ontwikkeling kun je steeds complexere vergunningaanvragen aan. Waar nodig word je ingezet om informatie te verstrekken aan initiatiefnemers die zich met vragen melden aan ons Omgevingsloket. Hierbij verstrek je informatie over alle activiteiten die onder de Wabo vallen en geef je de klant inzicht in de geldende kaders zoals het bestemmingsplan en het welstandsbeleid. Tevens geef je informatie over lopende dossiers en relevante wet- en regelgeving. Naast de inzet voor bouwplannen kun je ook ingezet worden voor afhandeling van vergunningaanvragen met betrekking tot kamerverhuur, kapaanvragen en in-/uitritten.

De regisseur omgevingsvergunningen is inhoudelijk en procesmatig verantwoordelijk voor de kwaliteit en de tijdige afdoening van aanvragen omgevingsvergunning. De toedeling van dossiers gebeurt op basis van de mate van complexiteit en gevoeligheid van de aanvraag.


Verantwoordelijkheden

Als regisseur omgevingsvergunningen vragen we het volgende van je:

  • Je bent de spin in het web als het gaat om omgevingsvergunningaanvragen.
  • Je coördineert bouwplannen en bouwaanvragen en toetst en verleent omgevingsvergunningen. Ook als er sprake is van afwijking van bestemmingsplannen (zowel bouwen als strijdig gebruik).
  • Je bent inhoudelijk en procesmatig verantwoordelijk voor de kwaliteit en de tijdige afdoening van vergunningaanvragen.
  • De bestemmingsplantoets doe je zelf, voor zaken als Bouwbesluit, ruimtelijke kwaliteit, detailhandel, verkeer, ecologie, etc. schakel je waar nodig interne adviseurs in.
  • Als een vergunningaanvraag het actuele gemeentelijke beleid raakt, signaleer je dat en leg je de verbinding met collega’s die verantwoordelijk zijn voor dit beleid.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 7 november 2024 tot en met 6 februari 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met twee (2) keer drie (3) maanden . De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De Opdrachtgever heeft het recht om de overeenkomst binnen de verlengingsperiode op te zeggen met een opzegtermijn van 1 maand.


Overige eisen

1. U voegt een cv inclusief motivatiebrief van maximaal 5 pagina's A4 toe. Bij overschrijding van het maximumaantal pagina's wordt het gedeelte dat deze overschrijding betreft terzijde gelegd en zal de beoordeling en de daaruit voortvloeiende score slechts gebaseerd zijn op het maximum gestelde aantal A4's.

2. De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO-opleiding Omgevingsrecht of Bouwkunde óf een afgeronde MBO-opleiding Bouwkunde aangevuld met een opleiding AWB1 en AWB2 en/of Bouwbesluit. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.

3. De kandidaat heeft ervaring met het zelfstandig regie voeren over en behandelen van de aanvragen om een omgevingsvergunning. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.

4. De kandidaat heeft ervaring met advisering op aanvragen m.b.t. monumentale panden. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.

5. De kandidaat heeft kennis van de nieuwe Omgevingswet die per 1 januari 2024 in werking is getreden, inhoudelijk en qua impact voor gemeenten. Voorgenoemde dient te blijken uit het cv.

6. Opdrachtnemer vraagt een VOG aan voor de medewerker die ter beschikking wordt gesteld. Opdrachtnemer informeert opdrachtgever over bezwaren die de inzet van de medewerker bij opdrachtgever belemmeren. De overeenkomst kan binnen 4 weken worden beëindigd indien uit de aanvraag van de VOG blijkt dat er bezwaren zijn tegen de inzet van de medewerker bij opdrachtgever. Beschikt de medewerker reeds over een VOG dan moet deze zien op inzet bij Opdrachtgever en mag deze maximaal zes maanden oud zijn. De kosten voor de VOG mogen niet doorberekend worden aan Opdrachtgever.

7. De inschrijver mag maximaal 2 kandidaten aanbieden. Per kandidaat dient een aparte inschrijving ingediend te worden. De inschrijving kan tot 21 oktober 2024 9.00 uur ingediend worden. Indien er onverhoopt toch meer dan twee kandidaten door dezelfde inschrijver worden ingediend, zullen enkel de eerste twee (op volgorde van binnenkomst) in behandeling genomen worden.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

1. De kandidaat heeft relevante werkervaring bij een overheidsinstantie en/of gemeente. - de kandidaat heeft geen relevante werkervaring (0 punten) - de kandidaat heeft tot één jaar relevante werkervaring (1 punt) - de kandidaat heeft één tot drie jaren relevante werkervaring bij een overheidsinstantie (2 punten) - de kandidaat heeft één tot drie jaren relevante werkervaring bij een grotere gemeente (3 punten) - de kandidaat heeft drie tot vijf of meer jaren relevante werkervaring bij een overheidsinstantie (4 punten) - de kandidaat heeft drie tot vijf of meer jaren relevante werkervaring bij een grotere gemeente (5 punten)

40 %

2. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied en handelt dossiers zelfstandig af. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie. - Onvoldoende (1 punt). - Matig (2 punten). - Voldoende (3 punten). - Ruim voldoende (4 punten). - Goed (5 punten).

10 %

3. De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die zijn gesteld in het functieprofiel. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie. - Onvoldoende (1 punt). - Matig (2 punten). - Voldoende (3 punten). - Ruim voldoende (4 punten). - Goed (5 punten).

10 %

5. De kandidaat heeft ervaring met vergunningensystemen zoals BWT/OVX of Centric Leefomgeving of vergelijkbaar. Beoordeling: Dit wordt beoordeeld aan de hand van het ingediende cv + een korte motivatie. - De kandidaat heeft geen ervaring met vergunningensystemen zoals BWT/OVX of Centric Leefomgeving of vergelijkbaar (0 punten). - De kandidaat heeft ervaring met vergunningensystemen zoals BWT/OVX of Centric Leefomgeving of vergelijkbaar (5 punten).


Gunningscriterium Prijs

Minimaal: € 80,00
Maximaal: € 90,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De onderstaande competenties worden getoetst tijdens het interview:

  • het toepassen van de laatste ontwikkelingen op het gebied van wetgeving en jurisprudentie op de praktijk van alle dag
  • analytisch sterk
  • klantgericht
  • snel en zelfstandig (leren) beslissen
  • goede communicatieve vaardigheden
  • zelfstandigheid


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.

De interviews zullen plaatsvinden op donderdag 24 oktober 2024 tussen 13.30 en 16.30 uur. Gelieve hier rekening mee te houden.


Reageer nu op deze opdracht!

4272 - Inhuur regisseur omgevingsvergunningen