Planeconoom (SO24- 1407)

Logo van de gemeente Amstelveen met de tekst "Gemeente Amstelveen" met een rood en zwart schildembleem met daarop drie zilveren kruisen.

Aanvraagnummer: 4275
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Gemeente Amstelveen
Uren per week: 24 per week
Tarief: €0 - €125 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 4-11-2024
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 17-10-2024 07:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

De ambtelijke organisatie Amstelveen werkt voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. De organisatie bedient 2 gemeentebesturen en in totaal ongeveer 120.000 inwoners. Binnen deze afdeling zijn vier teams: projectmanagement, planeconomie en grondzaken, omgevingsplannen en -vergunningen, omgevingsbeleid en economie en duurzaamheid. Voor het team projectmanagement, planeconomie en grondzaken zijn wij op zoek naar tijdelijke versterking van het cluster planeconomie.

Gezien de dynamiek in de Metropool Regio Amsterdam verwachten wij verdere groei. De voorzieningen zijn hoog en het behouden en versterken van het groen vinden wij belangrijk. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Er wordt in Amstelveen gewerkt aan grotere opgaven zoals de transformatie van bedrijventerrein Legmeer, De Scheg, verschillende middelgrote en grote binnenstedelijke herontwikkelingen en de verdieping/verbreding van de A9. Aalsmeer kent met Greenport, Green Park Aalsmeer, herontwikkelingen langs de voormalige N201, ontwikkelingen rond de dorpskern Kudelstaart en in Oosteinde tal van projecten voor woningbouw, recreatie en bedrijvigheid.

Vanwege oplopende piekwerkzaamheden is er behoefte aan tijdelijke inhuur. Het is een opdracht voor minimaal 16 uur per week. Zo mogelijk vanaf begin november voor een jaar. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie voor de kandidaat om na een jaar kosteloos overgenomen te worden. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning.

Kandidaatomschrijving

Je bent financieel specialist op het gebied van gebieds- en grondexploitaties en draagt daarbij zorg voor de brede financiële advisering, sturing en beheersing van gemeentelijke en particuliere projecten. Je hebt ervaring met het opstellen van exploitatieplannen en de samenloop van anterieur en posterieur kostenverhaal. Hierbij kun je de adviezen in de projecten in hun context plaatsen. Daarnaast beheer je de lopende grondexploitaties. Je adviseert de projectleider, waar het gaat om de ontwikkelstrategie in relatie tot de financiële haalbaarheid en de risico’s, en draagt bij aan onderhandelingen met private partijen. Je hebt uitgebreide kennis van het werkveld van gebiedsontwikkeling, planeconomie, vastgoed rekenen en in de rol van adviseur. Je bent analytisch sterk, bezit over goede communicatieve vaardigheden (mondeling, schriftelijk) en hebt oog voor tegenstrijdige belangen.

Profiel:

  • Relevante afgeronde HBO of WO-opleiding (bijvoorbeeld in de richting van ruimtelijke ordening & planologie, economie, civiele techniek/bouwkunde of vastgoed/makelaardij).
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie in het vakgebied gebiedsontwikkeling.
  • Minimaal 3 jaar ervaring als planeconoom in gemeentelijke organisaties.
  • Ruime ervaring op het gebied van grondexploitaties en vastgoedberekeningen.
  • Actuele kennis van wet- en regelgeving, waaronder in het bijzonder de Wro en het gemeentelijke kostenverhaal.
  • Ervaring met (samen)werken met marktpartijen en contractvorming processen.

Competenties
Als planeconoom beschik je over de volgende competenties:

  • Analytisch vermogen
  • Nauwkeurigheid
  • Samenwerken
  • Zelfstandigh
  • Besluitvaardigheid
  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Organisatiegericht
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen en Aalsmeer.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Eisen

Opleiding
Op cv aantoonbaar een voor de functie relevante afgeronde bachelor HBO of WO opleiding in de richting van ruimtelijke ordening & planologie, economie of civiele techniek, bouwkunde of vastgoed/makelaardij.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie op het gebied van gebiedsontwikkeling.
Referentie vereist
Werkervaring
Minimaal 3 jaar ervaring als Planeconoom in gemeentelijke organisaties.
Referentie vereist
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
  • VOG
  • Verklaring van geheimhouding en integriteit
  • Crediteuren

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 15 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Omschrijf in de motivatiebrief je ervaring waarin blijkt dat je zelfstandig onderhandelingen kan voeren met initiatiefnemers inzake kostenverhaal. Licht toe wat je aanpak is geweest.
En geef aan hoe je ervaring hebt opgebouwd met het opstellen van exploitatieplannen en de samenloop van anterieur en posterieur kostenverhaal bij gebiedsontwikkelingen.

De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn.

Weging: 20 %


Werkervaring
Zelfstandig kunnen voeren van onderhandelingen met initiatiefnemers inzake kostenverhaal.Licht toe hoe je deze ervaring hebt opgebouwd. Verwerk dit in je motivatiebrief.
Weging: 20 %


Werkervaring
Op cv aantoonbare ervaring met het opstellen van exploitatieplannen en de samenloop van anterieur en posterieur kostenverhaal bij gebiedsontwikkelingen. Licht toe hoe je deze ervaring hebt opgebouwd. Verwerk dit in je motivatiebrief.
Weging: 20 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
  • Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
  • Competenties voor deze uitvraag.
  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Weging: 25 %

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
De gesprekken staan gepland op donderdag 24 oktober tussen 09.00 en 11.30 uur en vinden online via Teams plaats.
De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.