Aanvraagnummer: 4295
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 15-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor 47.000 inwoners. We ondersteunen de samenleving op verschillende gebieden, werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en richten ons op de lange termijn. Momenteel werken we aan de energietransitie voor een duurzame en toekomstbestendige gemeente en bereiden we ons voor op de Omgevingswet. Diverse bouwprojecten zijn in ontwikkeling, zoals Soesterberg Noord, Oude Tempel en de Dalwegvisie. We stimuleren sport met diverse projecten.
Dit zijn wij
Met 275 professionals vormen we onze organisatie, gericht op een toekomstbestendige samenleving. Dit vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen stimuleren, faciliteren en ruimte geven. Medewerkers staan centraal; zij leveren resultaten voor onze inwoners, ondernemers en bestuur. We werken aan een toekomstbestendig Soest volgens onze kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en we leren van onze acties en omgeving.
Als gemeentelijke organisatie dienen we een diverse samenleving, en we streven naar een net zo diverse organisatie.
Opdracht
Ben jij een gedreven senior financieel consulent en weet je van aanpakken? Haal je plezier uit werken met cijfers en mensen? Vanwege een vacature vervul je tijdelijk de rol van senior financieel consulent. Je ondersteunt bij (periodieke) rapportages, overzichten en verantwoordingsdocumenten. Je houdt je bezig met onder andere begrotingswijzigingen, mutaties reserves en voorzieningen, financiële beheersing, activa en passiva, jaarrekening en liquiditeitsprognoses. Je werkt nauw samen met de financiële administratie en advies. De administratie is ingericht conform BBV wet- en regelgeving.
Je bent een aanspreekpunt voor de accountant. Je levert gegevens aan voor de interim- en jaarrekeningcontrole en draagt bij aan verbetering van interne processen en adviseert het team.
Tevens werk je voor BBS, de uitvoeringsorganisatie voor Bunschoten, Baarn en Soest, gericht op werk, inkomen en zorgadministratie. Je werkt samen met de controller van BBS.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde hbo-opleiding in financiële richting;
2. Minimaal 2 jaar werkervaring in de laatste 5 jaar als financieel consulent/adviseur bij een gemeente;
3. Aantoonbare kennis van IFinanciën (SAP);
4. Aantoonbare kennis van de P&C-cyclus van overheidsorganisaties.
Gunningscriteria
5. Ervaring met het opstellen van begroting en jaarrekening (30 punten);
6. Ervaring met procesverbetering binnen het financiële vakgebied (15 punten);
7. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel consulent/administrateur bij een overheidsinstelling (35 punten);
8. Beschikbaar uiterlijk per 1 november 2024 (20 punten).
Competenties
- Resultaatgericht;
- Stressbestendig;
- Analytisch;
- Samenwerken.
Functieschaal
Deze functie valt in schaal 10A (eventueel verbonden aan de desbetreffende CAO inzake inlenersbeloning).
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende dagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
Gesprekken zijn gepland op vrijdag 18 oktober 2024, tussen 14:00 en 17:00 uur. Kandidaten krijgen uiterlijk op donderdag 17 oktober 2024 bericht. Andere kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd over de voortgang.
Overige informatie
- Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.
- Opdrachtnemer moet in het handelsregister geregistreerd zijn als uitlener van personeel (conform Waadi).
De reactietermijn loopt tot dinsdag 15 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.