Projectleider proces en zaakgericht werken

Logo van gemeente zeist met een abstract ontwerp met blauwgroen strepen die een gestileerde 'z' vormen boven de tekst 'gemeente zeist.

Aanvraagnummer: 4300
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 12 uur
Tarief: €110 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: 1-12-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken zijn. We werken op basis van onze kernwaarden: vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open en prettig. Met zo'n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Onze cultuur is informeel en onze werkwijze interactief. Ontwikkeling is belangrijk om flexibel in te spelen op wat er in de samenleving speelt.

Als medewerker van de gemeente Zeist ben je betrokken bij Zeist en haar inwoners. We staan voor de uitdaging om de dienstverlening aan inwoners, bedrijven en instanties te verbeteren. We vertrekken vanuit de klant en vormen op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
Samen met een projectgroep werk je aan het proces en zaakgericht werken in de organisatie. Dit doe je in opdracht van de leidinggevende van het team publiekszaken en het team informatievoorziening.

Opdracht
De gemeente Zeist streeft naar excellente dienstverlening voor haar inwoners. Ongeveer 2 jaar geleden zijn we gestart met een nieuw zaaksysteem voor zaakgericht werken. Er zijn echter nog uitdagingen in snelheid en kwaliteit van de afhandeling van zaken en in ons informatiebeheer.

De uitdaging ligt op drie vlakken. Het vraagt iets van alle medewerkers qua houding en gedrag. Daarnaast vraagt het iets in hoe wij als organisatie sturen op tijdige en kwalitatieve afhandeling. Als laatste moet de applicatie verdere optimalisatie bieden.

Wij zoeken een projectleider proces en zaakgericht werken die ons helpt deze naar een hoger niveau te tillen. Je werkt samen met functioneel applicatiebeheer en betrokkenen vanuit ons klantcontactcentrum en het team informatiebeheer.

De gemeente Zeist zoekt een stevige projectleider met ervaring in zaakgericht werken en informatiebeheer. We vragen een scrumachtige projectleiding voor ontwikkeling en stappen vooruit.

Vereisten / Knock-out criteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
2. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider in zaakgericht werken bij gemeenten;
3. Ervaring met organisatieontwikkeltrajecten (duidelijk omschreven in het cv);
4. Beschikbaar per 1 december 2024 voor 12 uur per week.

Gunningscriteria
5. Maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw;
6. Minimaal 6 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider in zaakgericht werken bij gemeenten;
7. Kennis van informatiebeheer in relatie tot zaakgericht werken (omschreven in het cv);
8. Ervaring met Agile en/of Scrum methodiek projecten.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Verbindend;
  • Overtuigend;
  • Creatief;
  • Planmatig;
  • Daadkrachtig;
  • Communicatief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in de desbetreffende CAO van de opdrachtgever met betrekking tot de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Hybride werken is mogelijk.

Planning
De gesprekken zijn gepland op maandag 21 oktober 2024 in de middag. De kandidaten die worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd.
  • Opdrachtnemers die personeel ter beschikking stellen, moeten in het handelsregister geregistreerd staan.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 16 oktober 2024, 09.00 uur.