Aanvraagnummer: 4316
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Provincie Utrecht
Uren per week: 24-32 uur
Tarief: €89 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: 1-11-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 21-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Goedopweg maakt Utrecht duurzaam bereikbaar. De regio is hét knooppunt van Nederland. Iedere dag reizen er meer dan een miljoen mensen. Wij helpen die drukte in goede banen te leiden.
Iedereen die zich in Utrecht wil verplaatsen – of dat nu is voor werk, wonen, studie of recreatie – moet dat makkelijk en prettig kunnen doen. Bovendien op een manier die de kwaliteit van leven beter maakt.
Dus: minder auto's, meer fiets en ov. Minder drukte in de spits, meer spreiding over de dag. Met vernieuwende, praktische en slimme oplossingen dragen we bij aan een bereikbare, gezonde en duurzame toekomst voor de regio Utrecht. Om dat goed te doen, zorgen we dat we het overzicht hebben over alle mobiliteit in de regio. Wij werken zoveel mogelijk datagedreven en hebben inzicht in de oorzaken van de drukte. We weten wat de knelpunten zijn en de kansen voor verbetering. En vooral: wie we nodig hebben om die kansen te pakken. Vervoerders en werkgevers. Bewoners en winkeliers. Scholen en universiteiten. Ouders en sportclubs. We brengen mensen samen die kunnen helpen bij een oplossing. Want alleen samen werkt het echt.
De organisatie
Goedopweg is een samenwerking tussen de provincie Utrecht, de gemeenten Utrecht en Amersfoort, Rijkswaterstaat en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. We zijn onderdeel van het programma U Ned. Daarin werken rijk, provincie en gemeenten samen aan maatregelen voor de regio Utrecht op het gebied van wonen, werken, bereikbaarheid en leefbaarheid.
Jij wordt onderdeel van het team Communicatie en Gedrag, dat momenteel uit acht personen bestaat. Het team bestaat naast jouzelf uit een (gedrags-)campagnemanager, drie (project)communicatiemanagers, een online marketeer, een communicatiemanager en een junior communicatiemedewerker. In het team verzorgen we alle communicatie die nodig is om impact te maken met onze projecten en de gewenste gedragsverandering te bewerkstelligen. Dit doen we veelal in samenwerking met bureaus, maar ook soms zelf in huis.
Opdracht
Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van de online communicatie van Goedopweg. De nieuwe website www.goedopweg.nl is in maart 2023 gelanceerd. Vanuit de wensen van interne en externe stakeholders ontwikkel je een visie over de doorontwikkeling van de website, die je in samenwerking met ons externe bureau laat uitvoeren. Verder wordt er gewerkt aan een website/ platform voor reizigers. De vorm waarin en de ontwikkeling daarvan wordt ook een opdracht van de online strateeg. Ook ben je – samen met het webbureau – verantwoordelijk voor onderhoud van de website en databeheer.
Het wordt jouw taak als online strateeg om te zorgen dat onze online communicatiekanalen optimaal worden ingericht en ingezet om onze content te verspreiden. Je bent een goede projectmanager die samen met een online bureau een website kan ontwikkelen. En daarnaast kun je ook diep in de statistieken duiken en vanuit die data voortdurend kansen zien ter verbetering van de website. Je bent onderdeel van het redactieteam waar je wekelijks aanstuurt optimalisatie van content en online communicatie. Daarnaast heb je veel ervaring met het opzetten van meerdere e-mailmarketing automation flows, waarmee je relevante content op een aansprekende manier onder de aandacht brengt bij de juiste doelgroepen.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in het werkveld online communicatie;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in e-mailmarketing en dataverzameling;
4. Aantoonbare werkervaring met Google Analytics 4, Spotler, Automations en Prepr;
Gunningscriteria
5. Maximaal uurtarief van € 89 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (10 punten).
6. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in het werkveld online communicatie (35 punten).
7. Aantoonbare werkervaring met digitale communicatie op het gebied van mobiliteit (55 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Persoonlijke eigenschappen
- Zelfstandig en ondernemend
- Creatief
- Organisator
- Analytisch
- Sociaal en collegiaal
Vaardigheden
- Je hebt een heldere visie op online marketing en communicatie en weet deze te operationaliseren.
- Je bent een zelfstarter, ziet snel interessante kansen en bent enthousiast om met nieuwe projecten aan de slag te gaan.
- Je stuurt sterk aan op cijfers, interactie en engagement.
- Je kent je weg in e-mailmarketing, websites, social media en Google Analytics.
- Je bent strategisch in je denken en doen en houdt de grote lijnen in de gaten.
- Het lukt je om ons in een gesprek van alle bovenstaande kwaliteiten te overtuigen
Kennis
- Kennis en ervaring op het gebied van online statistieken. Je bent bekend met de huidige tools en in staat data te vertalen naar kansen.
- Ervaring met e-mailmarketing automations. Je weet hoe je de doelgroep kan aanspreken met automatisch verstuurde mailings en hebt de kennis om deze flows zorgvuldig op te zetten. Ervaring met Spotler is een pre.
- Ervaring in de (door)ontwikkeling van websites. Je weet hoe de doelgroep online het beste kan worden geholpen en hebt ervaring met het aansturen van externe webbureaus. En hoe je dit vertaalt in relevante klantenreizen voor de verschillende doelgroepen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 oktober 2024 tussen 13.00 uur en 17.00 uur bij Space to Create, Leidseveer 2, Utrecht. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 21 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.