Aanvraagnummer: 4343
Organisatie: Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Uren per week: 36 uur
Tarief: €80 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 18-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente; de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooroplopen in warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De cultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je komt te werken bij de taakeenheid Grondzaken van de afdeling Ontwikkeling. De afdeling bestaat daarnaast uit de taakvelden Projectmanagement, Civiel, Stedenbouw en Ondersteuning, Planeconomie en accountmanagement Economie.
Opdracht
De gemeente zoekt voor de afdeling Ontwikkeling een junior jurist grondzaken/vastgoed. Wij hebben voorkeur voor een deta-vast constructie.
De werkzaamheden bestaan uit:
- Het tot stand brengen van (eenvoudige) intentie- en anterieure overeenkomsten met particuliere initiatiefnemers;
- Het tot stand brengen van (eenvoudige) aankoop-, verkoop-, huur- en erfpachtovereenkomsten;
- Het vestigen van zakelijke rechten;
- Het afhandelen van grondtransacties voortkomend uit gebieds-/projectontwikkeling en volkshuisvestingsbeleid;
- Het (administratief juridisch) ondersteunen van senior juristen.
Andere werkzaamheden zijn:
- Ondersteuning bieden aan projectteams, waarbij de juridische- en vastgoedbelangen worden behartigd;
- Ondersteuning bij onderhandelingen met grondeigenaren, marktpartijen en woningcorporaties;
- Controle op de naleving van overeenkomsten;
- Het uitdragen van het grondbeleid instrumentarium;
- Adviseren over nieuwe en wijzigende wet- en regelgeving en kennisontwikkeling bevorderen op de afdeling.
Vereisten/Kock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet dit in het handelsregister zijn geregistreerd (conform Waadi);
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing voor mobiele telefoon en laptop/iPad;
3. Beroepsaansprakelijkheidsverzekering met dekking conform opdrachtwaarde;
4. Minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding op juridisch gebied;
5. Aantoonbare werkervaring als junior jurist;
6. Bereidheid tot kosteloze in diensttreding na initiële duur (minimaal 1040 uur);
7. Maximum uurtarief van €80,- excl. btw en inclusief fee en reiskosten woon/werk.
Competenties:
- Zelfstandig kunnen werken;
- Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
- Proactief;
- Stressbestendig;
- Nauwkeurig;
- Groot verantwoordelijkheidsgevoel;
- Enthousiast;
- Flexibel.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9, verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 24 oktober tussen 9.00 en 12.30 uur. Kandidaten ontvangen uiterlijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Reactietermijn
De reactietermijn van deze aanvraag loopt tot vrijdag 18 oktober 2024, 09.00 uur.