Suitesbeheerder met focus op kleinschalige projecten

Tekstlogo met de tekst "gm gooisemeren" in kleine letters, gestileerd in een paars verloopkleurenschema.

Aanvraagnummer: 4348
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Bussum
Uren per week: 32 uur
Tarief: €110 per uur
Duur van de opdracht: 3
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 4-11-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 23-10-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat voor complexe vraagstukken. We proberen deze vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continu ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Afdeling FIA
De afdeling Facilitaire Zaken, Informatievoorziening & Automatisering (FIA) bestaat uit ongeveer 50 collega’s. Jouw thuisteam is Informatievoorziening & Automatisering (I&A) en telt 25 collega’s. Het team bestaat uit systeembeheerders, functioneel beheerders, gegevensbeveiligers, functionaris gegevensbescherming, privacy officer, informatiespecialisten, dataspecialisten en de informatiemanager.

Je werkt binnen FIA met deskundige collega’s die buiten hun eigen werkveld kijken. Het doel is maatschappelijke én technologische ontwikkelingen te volgen en deze toe te passen binnen de context van Gooise Meren. Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het eindresultaat voor onze inwoners en de organisatie. Dit betekent dat jij je collega’s goed weet te vinden en nauw samenwerkt.

Opdracht
Wij zoeken ondersteuning in de vorm van een functioneel beheerder Suites4Sociaaldomein. De functioneel beheeropdracht omvat kleinschalige projecten voor procesoptimalisatie binnen de Suites4Sociaaldomein: het verhogen van gebruikersadoptie, verminderen van notitiegebruik, inrichten en gebruikersadoptie van het werken met rollen, herinrichten van autorisatiegroepen, opnieuw inrichten van werkproces meldingen (WMO, jeugd en schuldhulpverlening), opzetten van een werkwijze voor overdracht achttienjarigen van Jeugd naar WMO en opschonen van oude inrichtingen. De opdracht kan in overleg worden aangevuld met projectmatige oplossingen in opdracht van de eigen functioneel beheerder.

Je bent voor deze projecten het eerste aanspreekpunt binnen FIA voor de Uitvoeringsdienst Sociaal Domein (USD) en onderhoudt nauw contact met de diverse uitvoerende teams (Inkomen, Participatie, Minima, WMO, Jeugd, TMZ, Financieel Klantbeheer en Schuldhulpverlening). Binnen de USD werken zo’n 100 collega’s, aangestuurd door een driekoppig managementteam.

Er loopt een project om de inrichting van Suites4Sociaaldomein te uniformeren en te verbeteren. Hoofddoelen: betere beheersbaarheid en optimaal gebruik van (document)automatisering.

De USD werkt samen met de Regio Gooi en Vechtstreek in het DLP (Digitaal Leef Plein) voor inkoop van Wmo- en Jeugdvoorzieningen. Het berichtenverkeer voor aanbieders en CAK gaat via dit DLP. Om Suites4Sociaaldomein en DLP op elkaar aan te laten sluiten, lopen diverse projecten.

Het sociaal domein is dynamisch en er komen steeds vaker nieuwe taken van het Rijk naar de gemeente. Denk aan de toeslagaffaire, opvang van Oekraïense vluchtelingen en de energietoeslag. Dit wordt projectmatig geïmplementeerd met functioneel beheer in een centrale rol.

Gebruikers hebben een belangrijke stem in de inrichting van Suites4Sociaaldomein. Naast de inrichting om wettelijke taken te kunnen uitvoeren, komen er regelmatig wijzigingsverzoeken. Deze worden gemonitord in TOPdesk.

In 2024 zal de WAMS worden ingevoerd. Dit en de toenemende focus op privacy en gegevensbescherming leiden tot diverse projecten met een belangrijke rol voor functioneel beheer.

Er is wekelijkse afstemming met het team bedrijfsvoering van de USD om nieuwe ontwikkelingen te monitoren en prioriteiten te stellen.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
2. Minimaal 5 jaar ervaring als functioneel beheerder van Suites4Sociaaldomein in de afgelopen 7 jaar (benoem dit duidelijk in het cv).

Gunningscriteria
3. Kennis van en ervaring met procesoptimalisatie en/of verbetertrajecten binnen Suites4Sociaaldomein (40 punten);
4. Kennis van en ervaring met het inrichten en verbeteren van processen (20 punten);
5. Kennis van en ervaring met het opzetten en uitvoeren van projecten met Prince2 of Agile (15 punten);
6. Maximum uurtarief van € 110,- exclusief BTW (15 punten);
7. Beschikbaar vanaf 4 november 2024 voor minimaal 32 uur per week (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/uw kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties
Klantgerichtheid: In staat de belangen van de klant te achterhalen en hiernaar te handelen. Weet producten aan te laten sluiten bij de wensen en behoeften van verschillende stakeholders.

Communicatief: Weet kennis en vaardigheden over te dragen. Hecht belang aan gebruiksvriendelijkheid en werkt aan verbetering hiervan.

Pro-activiteit: Neemt initiatief om problemen te adresseren en op te lossen, zet tijdig de juiste middelen in, beheerst de risico's en schaalt op tijd op als het project niet conform de verwachtingen en planningen loopt.

Analytisch vermogen: Weet hoofd- en bijzaken te scheiden. Kan complexe vraagstukken snel doorgronden en beantwoorden. Is kritisch op de huidige werkprocessen en voert verbeteringen door.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen gebeurt via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van de inschrijver verwacht dat hij/zij daartoe bereid is en de agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 30 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 oktober 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij Flextender te zijn ingediend. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd, heeft dit consequenties voor de startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgave doen van het aantal gewerkte uren.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31 december 2024. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
7. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie zoals gesteld in de wijzigingsleidraad invordering nr. BLKB2023/1062M. U dient te beschikken over een G-rekening en NEN-certificering, waarbij 25% op deze rekening gestort wordt. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort.
8. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit betekent dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop of iPad.
9. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 23 oktober, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

4348 - Suitesbeheerder met focus op kleinschalige projecten