Medewerker AO / VIC

Logo van de gemeente Kaag en Braassem, met een gestileerd paars kruis naast de tekst in groen en paars.

Aanvraagnummer: 4366
Organisatie: Gemeente Kaag en Braassem
Locatie: Kaag en Braassem
Uren per week: 32 uur
Tarief: €85 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 18-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Kaag en Braassem is een kleine organisatie in een uitgestrekt gebied, midden in het Groene Hart. De gemeente telt elf dorpskernen rondom het vele groen, mooie molens en de grote wateren Braassemermeer en de Kagerplassen. Sport, verenigingsleven, bloementeelt en hart voor historie zijn enkele kenmerken van de gemeente en haar inwoners.

Opdracht
In je functie van medewerker AO/VIC ben je, samen met het team, verantwoordelijk voor een deel van de interne gegevensgerichte controles, de verbijzonderde interne controles en de professionaliseringsslag om de interne controle te beleggen in de lijn. Je bent goed op de hoogte van wet- en regelgeving en weet deze te vertalen naar de organisatie en de op te stellen controleplannen. De VIC-rapportages die je opstelt maken onderdeel uit van een systeem voor vroegsignalering en dragen bij aan het lerend vermogen van de organisatie. De rapportages zijn informatief voor sturing, beheersing en besluitvorming.

Je werkzaamheden:

  • Het opstellen van de scope van de (verbijzonderde) interne controle en een bijdrage leveren aan het opstellen van het VIC-jaarplan;
  • Het zelfstandig uitvoeren van de (verbijzonderde) interne controle op de (kritische) processen inclusief het periodiek rapporteren van de bevindingen aan de concerncontroller, directie en managers;
  • Bijdrage leveren aan optimalisering van de processen en de (verbijzonderde) interne controle;
  • Het ondersteunen en adviseren van de proceseigenaren tijdens de interne controleprocessen;
  • Het ondersteunen van proceseigenaren bij de verbetering en vastlegging van de processen. Je maakt hierbij gebruik van het systeem Engage Process waarin je processen kunt bespreken en modelleren.
  • Het ondersteunen bij het in de lijn beleggen van de interne controle van de processen bij de betreffende afdelingen en het reviewen van deze werkprogramma’s;
  • Het coördineren en afstemmen t.b.v. de accountantscontrole: aanspreekpunt voor de accountant, uitzetten van de accountantsvragen en beoordelen van de aangeleverde info voor de accountantscontrole.

Momenteel zijn wij binnen gemeente Kaag en Braassem bezig om al onze processen vast te leggen in het processysteem Engage Process. Vanuit jouw rol maak je onderdeel uit van deze werkgroep en heb je een actieve, sturende bijdrage met als doel om alle processen hierin vast te leggen.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor zakelijke contacten;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van verbijzonderde interne controles binnen een gemeente.

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het vastleggen van processen binnen gemeenten; (35 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het processysteem Engage; (30 punten)
6. Aantoonbare kennis van BBV en specifieke fiscale wet- en regelgeving; (20 punten)
7. Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk. (15 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Proactief;
  • Gestructureerd;
  • Sterk verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Zelfstandig;
  • Leergierig en enthousiast.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in, zie criteria.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja, in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op [datum] bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 18 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.