Fraud Blocker Projectleider aanbesteding en implementatie Omgevingswet applicaties

Projectleider aanbesteding en implementatie Omgevingswet applicaties

Logo van gemeente zeist met een abstract ontwerp met blauwgroen strepen die een gestileerde 'z' vormen boven de tekst 'gemeente zeist.

Aanvraagnummer: 4367
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 16-24 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 4 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met betrokken medewerkers. We werken op basis van onze kernwaarden: vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open en prettig. Met zo'n 400 collega's werken we voor en met ongeveer 66.000 inwoners. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is essentieel: als organisatie weten wat er speelt in de samenleving en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Samen met je collega’s werk je continu aan de verbetering van onze gemeente. We staan voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te verbeteren. We beginnen bij de klant. In onze organisatie vormen we een eigentijdse schakel tussen politiek en burger.

Team ruimtelijke ontwikkeling
De opdrachtgever voor deze opdracht is de manager van Team Ruimtelijke Ontwikkeling. Je werkt samen met collega’s van diverse afdelingen zoals Informatievoorziening, Ruimtelijke Ontwikkeling en Inkoop.

Context
Op 1 januari 2024 is de Omgevingswet in werking getreden. Om met deze wet te werken, gebruikt de gemeente Zeist 3 applicaties:

  • Voor het beheer van het Omgevingsplan: Rx.Base van Roxit.
  • Voor het beheer van de toepasbare regels: STTR builder van Geodan/Flolegal.
  • Voor de VTH-processen: Centric Leefomgeving van Centric.

De contracten voor de Omgevingsplan- en Regelbeheersoftware lopen tot juni 2025. Het contract voor de VTH-software loopt tot 31 december 2025. Voor alle applicaties moet een nieuw contract worden afgesloten.

Naast de aanbesteding en implementatie van de nieuwe systemen is er een archiveringsvraagstuk. Zowel voor de afgehandelde als de nieuwe zaken moet de archivering goed geregeld worden. Het doel is dat de oude systemen worden uitgefaseerd. De oude vergunningen (2022 en ouder) staan nog in Key2Vergunningen. Onderdeel van dit project is het uitfaseren van deze applicatie.

Opdracht
Deze opdracht moet zorgen voor optimale ondersteuning van de Omgevingswetprocessen, waarbij de archivering goed geregeld is. Deze situatie willen we op 1 januari 2026 gerealiseerd hebben.

De opdracht bestaat uit 3 componenten:

  1. Het uitfaseren van oude software inclusief het archiefwaardig opslaan en ontsluiten van de data.
  2. Het aanbesteden en implementeren van nieuwe Omgevingswetsoftware en borging daarvan in de lijnorganisatie.
  3. Het op orde brengen van de archivering in de bestaande processen (inclusief ketenvraagstuk) en borgen in de nieuwe software.

Voor deze opdracht zijn we op zoek naar een projectleider.

Vereisten/ Knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van informatievoorziening;
3. Aantoonbare kennis van de Omgevingswet;

Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring met de implementatie van Omgevingswetsoftware; (30 punten)
5. Afgeronde opleiding NEVI of Conducto; (35 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het (Europees) aanbesteden van software bij gemeenten; (25 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met de methodiek projectmatig creëren; (10 punten)

Competenties

  • Je weet mensen aan je te binden door je enthousiasme.
  • Je bent resultaatgericht.
  • Je kunt makkelijk schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau.
  • Je bent communicatief sterk.
  • Je bent analytisch en samenwerkingsgericht.
  • Je hebt een hands-on mentaliteit.
  • Je kunt complexe zaken eenvoudig verwoorden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10-11 en is verbonden aan de betreffende CAO inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma – di – wo – do – vr. Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken zijn gepland op maandag 4 november 2024 van 14.30 tot 17.00 uur. De kandidaten die zijn uitgenodigd, ontvangen uiterlijk op vrijdag 1 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht en moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 22 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.