Kwaliteitsmedewerker Jeugd


Aanvraagnummer: 4400
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 17-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.

Het team
Het team Kwaliteit ondersteunt de gezinscoaches en klantregisseurs van onze sociale teams. De sociale teams zijn verdeeld in een Jeugdteam (opvoed- en opgroeiondersteuning), Wmo team (lichamelijke en geriatrische hulpvragen) en een sociaal team (psychosociale ondersteuning). De sociale teams werken samen met het team Werk en Inkomen van uitvoeringsorganisatie BBS.

Als kwaliteitsmedewerker met specialisatie Jeugd is het jouw doel om gezinscoaches in hun kracht te zetten, zodat zij op hun beurt gezinnen in Soest in hun kracht kunnen zetten. Bij de ondersteuning aan gezinnen zetten wij in op vroegsignalering en normalisering van problematiek van jeugdigen. Dit is de reden dat jeugdhulp zo dichtbij en zo licht als mogelijk georganiseerd is. Het Jeugdteam geeft eigen Begeleiding aan gezinnen en werkt nauw samen met de partijen in de Sociale Basisinfrastructuur, zoals maatschappelijk werk, welzijnsorganisaties, jeugdgezondheidszorg, peuterspeelzalen, kinderdagverblijven, huisartsen en scholen.

De opdracht
Jij bent voor de Jeugdprofessionals hét aanspreekpunt bij complexe casuïstiek, coacht hen in hun caseload en zorgt voor kaders en richtlijnen. Met jouw expertise heb je een positieve bijdrage aan teamontwikkeling en groepsdynamiek en ben jij de brug tussen Breed Spectrum aanbieders, beleid en uitvoering én tussen de sociale teams. Je functioneert hierin verbindend en zorgt voor goede communicatie en overdracht. Jij doorziet de verbanden tussen landelijke, regionale en lokale ontwikkelingen, de Algemene Wet bestuursrecht, Participatiewet, Wet maatschappelijke ondersteuning en de Jeugdwet én alle voorliggende wetten. Ook stimuleer jij samenwerking met partijen in de Sociale Basisinfrastructuur.

Als kwaliteitsmedewerker werk je nauw samen met de beleidsadviseur Jeugd, het Jeugdteam en kwaliteitscollega’s. Jij vertaalt beleid in uitvoerend handelen, speelt in op nieuwe ontwikkelingen binnen bestaand beleid en neemt ruimte voor het ontwikkelen van nieuwe initiatieven. Samenwerking met huisartsen heeft bijvoorbeeld geleid tot een JGGZ-Spreekuur waar huisartsen bij twijfel over de herkomst van het gedrag van jeugdigen naar verwijzen. Collega’s van het Jeugdteam draaien dat spreekuur. Collega’s van het Jeugdteam worden ook ingezet als contactpersoon op scholen, zodat zij in een vroeg stadium bij (gedrags­-)problemen van leerlingen betrokken zijn. Als kwaliteitsmedewerker werk je samen met de beleidsmedewerker Jeugd en Onderwijs aan dit soort ontwikkelingen én ben je verantwoordelijk voor uitvoering en evaluatie van deze initiatieven. Ook ben je betrokken bij de accountantscontrole over besteedde gelden.

Jouw functie is afwisselend. Elke dag is anders. Puntsgewijs vertellen we waarvoor we je zoeken:

  • Jouw doel is het Jeugdteam te ondersteunen in het contact met derden om samenwerking te bevorderen (zorgaanbieders, ketenpartners, sociale basisinfrastructuur)
  • Jij stimuleert samenwerking tussen het Jeugdteam en Breed Spectrum aanbieders
  • Ondersteunt contactpersonen in het Jeugdteam op basisscholen en VO school in Soest
  • Je bent het aanspreekpunt voor directeuren, intern begeleiders en zorgcoördinatoren van scholen
  • Je bent het aanspreekpunt voor huisartsen over onder andere het JGGZ-spreekuur
  • Je bent het aanspreekpunt voor beleidscollega’s op inhoud en proces

Ook:

  • Adviseer je gezinscoaches, coacht hen individueel en draagt bij aan hun teamontwikkeling.
  • Toets je ambtshalve afhandelingen van collega’s uit het Jeugdteam
  • Organiseer je procesevaluaties over individuele casuïstiek van het Jeugdteam
  • Vertaal je landelijke, regionale en lokale ontwikkelingen en trends naar de werkvloer
  • Signaleer en begeleid je verbetermogelijkheden in de dienst- en hulpverlening van het Jeugdteam

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent;
3. Aantoonbare werkervaring op het terrein van PGB;
4. Aantoonbare werkervaring op het gebied van veiligheid, de jeugdwet en wmo.

Gunningscriteria
5. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in richting van Social Work / SPH (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de jeugdhulp/jeugdzorg (20 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (15 punten);
9. Aantoonbare kennis van Signs of Safety (10 punten);
10. Aantoonbare kennis van systeem Menscentraal (10 punten);
11. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 (5 punten).

Competenties
- analytisch werk- en denkniveau;
- resultaatgericht werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. Uitgenodigde kandidaten ontvangen zo snel mogelijk bericht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 17 oktober 2024, 09:00 uur.