Fraud Blocker Senior strategisch adviseur / beleidsmedewerker informatievoorziening

Senior strategisch adviseur / beleidsmedewerker informatievoorziening

Logo van gemeente zeist met een abstract ontwerp met blauwgroen strepen die een gestileerde 'z' vormen boven de tekst 'gemeente zeist.

Aanvraagnummer: 4403
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 16-24 uur
Tarief: €118 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 21-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met betrokken medewerkers. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Onze cultuur is informeel, en onze werkwijze is integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je betrokken bij Zeist en haar inwoners. Samen met je collega’s werk je er continu aan om onze gemeente aantrekkelijk te houden. We streven naar voortdurende verbetering van de dienstverlening aan inwoners, bedrijven en instanties van Zeist, waarbij de klant centraal staat. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team informatievoorziening
Je wordt onderdeel van het team informatievoorziening, dat bestaat uit circa 50 medewerkers. Als strategisch adviseur informatievoorziening werk je onder het CIO office. Je werkt samen met twee andere strategisch adviseurs, waarvan één zich richt op architectuur, techniek en innovatie en de ander op informatiemanagement, gegevensbeheer en datagedreven werken. Jouw focus ligt op de relatie met het bestuur, beleid, regionale samenwerking, externe ontwikkelingen en informatieveiligheid en gegevensbescherming.

Opdrachtomschrijving
Wij zoeken een ervaren strategisch adviseur informatievoorziening die een bijdrage levert aan de verdere ontwikkeling van de informatievoorziening binnen de gemeente Zeist. Je bent op de hoogte van de verplichtingen vanuit Europa en het digital decade programma. Je kent nationale ontwikkelingen zoals common ground en de digitale agenda 2024 van de VNG. Jouw focus ligt op bestuur, beleid, regionale samenwerking, externe ontwikkelingen en informatieveiligheid & gegevensbescherming.

Je bent een krachtige en enthousiaste trekker in de digitale transformatie. Je fungeert als sparringpartner, adviseur, beleidsmaker en verbinder. Op thema’s als informatieveiligheid en gegevensbescherming heb jij een heldere visie. Tot slot heb je een adviserende rol bij grote strategische projecten en ben je de schakel tussen organisatie, bestuur en raad.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in een advies- of managementfunctie op strategisch niveau op informatievoorziening gerelateerd vlak;
3. Minimaal 3 jaar werkervaring binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met informatieveiligheid en gegevensbescherming;
5. Uurtarief maximaal €118,- exclusief BTW.

Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleid (20 punten);
7. Ervaring met BIO, NIS2, AVG wetgeving (20 punten);
8. Minimaal 5 jaar ervaring binnen een gemeente in een advies- of managementfunctie op IV-vlak (30 punten);
9. Ervaring met aanbestedingstrajecten (10 punten);
10. Beschikbaar en bereid maandag en dinsdag naar Zeist te komen (10 punten);
11. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 (5 punten);
12. Voor 24 uur per week beschikbaar (5 punten).

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Analytisch
  • Pragmatisch
  • Proactief
  • Verbindend
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do. Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdag 23 oktober 2024, van 10:00 uur tot 13:00 uur. Uitnodigingen worden uiterlijk maandag 21 oktober 2024 verzonden.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht en moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze in het handelsregister geregistreerd staan voor het beschikbaar stellen van personeel.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 21 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.