Aanvraagnummer: 4406
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 24 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 28-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Het Maatschappelijk Domein staat voor de inwoners van Purmerend en houdt zich bezig met zaken die hen direct raken. Onze opgave is zaken zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. We denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en verbondenheid met collega’s vinden we belangrijk. Er wordt continu gekeken of we op de juiste weg zitten.
Heb jij hart voor je medemens en wil je echt het verschil maken voor inwoners van Purmerend? Ben je nieuwsgierig en betrokken en zie je het als een uitdaging om op zoek te gaan naar (financieel) perspectief in het leven van mensen?
Ouders die slachtoffer zijn van de kinderopvangtoeslagaffaire ervaren stress en onrust. Vaak zijn er problemen rondom huisvesting, schulden, inkomen, zorg en opvoeding. Als Preventieconsulent Toeslagenaffaire begeleid je deze ouders naar een betere toekomst. Met jouw kennis en ervaring bied je praktische en psychosociale hulp (soms ook in het Engels!) en weet je de weg naar andere hulp en voorzieningen te vinden.
Wie ben jij?
Je bent enthousiast over je vakgebied en vergroot graag de financiële zelfredzaamheid van inwoners. Je werkt zelfstandig en draagt bij aan de verdere ontwikkeling van het loket schulddienstverlening. Je bent communicatief sterk en sensitief. Je kunt inwoners coachen en motiveren. Je herkent de Purmerendse manier van werken en wilt daar actief aan bijdragen. Wij vragen een afgeronde relevante hbo-opleiding (SJD/MWD), affiniteit met schulddienstverlening en werkervaring op hbo-niveau.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent binnen het sociale domein;
Gunningscriteria
3. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen met betrekking tot de toeslagenaffaire (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van intakes in de afgelopen 2 jaar (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener, bewindvoerder of preventieconsulent (20 punten);
6. De kandidaat stelt zich voor in een korte persoonlijke motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient door de kandidaat zelf te zijn geschreven (10 punten).
Competenties
- Je beschikt over overtuigingskracht en werkt vanuit een onafhankelijk oordeel;
- Je bent positief, pragmatisch en toont daadkracht;
- Je bent analytisch en communicatief sterk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze schaal is verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op: Ma – Di – Wo – Do - Vrij. Aanwezigheid op het Stadhuis is gewenst, werkdagen in overleg te bepalen.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 6 november 2024. Uiterlijk vrijdag 1 november 2024 ontvangen genodigde kandidaten bericht. Overige kandidaten krijgen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen;
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze in het handelsregister geregistreerd zijn als zodanig.