Fraud Blocker Trajectbegeleider Schuldenproblematiek | Freelance Opdracht

Trajectbegeleider Schuldenproblematiek

Logo van purmerend met een gestileerde groene en blauwe stierenkop naast de merknaam in vet, schreefloos lettertype.

Aanvraagnummer: 4407
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 23-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Het Maatschappelijk Domein staat naast, voor en achter de inwoners van Purmerend en houdt zich bezig met zaken die hen direct raken. Onze opgave is alles zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen: wat is de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? We denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en verbinding met collega's zijn belangrijk. Binnen de organisatie wordt continu gekeken of we op de juiste weg zitten.

Heb jij hart voor je medemens en zoek je een opdracht waarbij je echt het verschil kunt maken voor inwoners van Purmerend? Ben je nieuwsgierig en betrokken, en zie je het als een uitdaging om op zoek te gaan naar (financieel) perspectief in het leven van mensen? Het loket Schulddienstverlening is onderdeel van het Maatschappelijk Domein. We bieden hulp bij (problematische) schulden en zetten ons in voor het voorkomen daarvan, met als doel dat inwoners snel weer de regie over hun eigen financiële situatie terugkrijgen.

Wat ga je doen?

Je richt je op (het voorkomen van) financiële problemen van de inwoners van Purmerend. Door het tijdig signaleren van deze problemen en het voorkomen van terugkerende problemen door de zelfredzaamheid van de inwoners te vergroten. De integrale functie van trajectbegeleider schuldhulpverlening vraagt een brede inzet.

Als trajectbegeleider ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van schuldsaneringstrajecten fase 2 voor je eigen caseload. Je start met het voeren van intakegesprekken, geeft advies en analyseert de hulpvraag. Vervolgens maak je een plan van aanpak en voert dit uit. Hierbij hoort ook het verzamelen en verwerken van gegevens, het berekenen van de aflossingscapaciteit en het geven van budgetbeheer waar nodig. Tijdens het hele traject ben je verantwoordelijk voor het verloop en het aanspreekpunt voor de cliënt. In sommige situaties begeleid je naar de WSNP en zet je nazorg in. Gedurende het traject stem je intensief af met interne en externe samenwerkingspartners.

Vereisten / Knock-outcriteria

  1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met schuldenproblematiek;

Gunningscriteria

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als schuldhulpverlener en/of bewindvoering (40 punten);
  2. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen op het vlak van fase 2 (30 punten);
  3. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig doen van intakes in de afgelopen 2 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  4. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient door de kandidaat zelf te zijn geschreven (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit een onafhankelijk oordeel;
  • Positief;
  • Pragmatisch;
  • Toont daadkracht;
  • Analytisch;
  • Zelfstandig;
  • Sensitief;
  • Communicatief sterk.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is eventueel verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma – di – wo – do - vrij.
Aanwezigheid op het stadshuis is noodzakelijk, werkdagen in overleg te bepalen, maar vrijdag is een vereiste.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 28 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 25 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 23 oktober 2024, 9.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.