Fraud Blocker Projectleider Uitbesteding dienst Salarisadministratie

Projectleider Uitbesteding dienst Salarisadministratie

Logo met het woord "nieuwegein" naast een abstract wervelontwerp in paars en grijs.

Aanvraagnummer: 4420
Organisatie: Gemeente Nieuwegein
Locatie: Nieuwegein
Uren per week: 16-24 uur
Tarief: €110 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 29-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal en heeft eigen aansluitingen op de autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer. De Gemeente Nieuwegein streeft ernaar de stad te verduurzamen.

Opdracht
Ben jij expert op het gebied van het outsourcen van de salarisadministratie als dienstverlening door een derde partij? Wij zoeken een projectleider die de uitbesteding van de salarisadministratie van A t/m Z kan regelen.

De gemeente Nieuwegein wil de salarisadministratie deels uitbesteden aan een marktpartij, inclusief verwerking van salarisgegevens conform wettelijke bepalingen en CAO, en uitbetaling aan medewerkers. De dienstverlening moet aansluiten op de gemeente-systemen. De regiefunctie blijft binnen de gemeente, inclusief het eerste aanspreekpunt voor medewerkers. Momenteel is de salarisadministratie nog volledig in huis.

Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor het uitbestedingsproject van de salarisadministratie, inclusief het begeleiden van de aanbesteding, selecteren van de externe dienstverlener, en een soepele overgang naar externe salarisadministratie.

Belangrijkste Taken en Verantwoordelijkheden:

  • Projectmanagement: Leid het uitbestedingsproject, inclusief planning, uitvoering en afsluiting.
  • Aanbesteding: Begeleid de aanbestedingsprocedure en kies de juiste dienstverlener.
  • Stakeholdermanagement: Communiceer met alle betrokken partijen.
  • Overgangsbeheer: Zorg voor een soepele overgang naar de externe salarisadministratie.
  • Contractbeheer: Stel het contract en de prestatieafspraken op met de externe dienstverlener.
  • Kwaliteitscontrole: Monitor de prestaties van de externe dienstverlener en zorg voor gewenste kwaliteit.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;
2. Minimaal 1 jaar ervaring in het aanbesteden en implementeren van een nieuw salaris- en personeelssysteem;
3. Maximum uurtarief van €110,- exclusief BTW.

Gunningscriteria
4. Minimaal 3 jaar ervaring met aanbesteden en implementeren van een nieuw salaris- en personeelssysteem (25 punten);
5. Minimaal 3 jaar ervaring als projectleider (20 punten);
6. Ervaring met aanbestedingsprocedures (20 punten);
7. Ervaring met wet- en regelgeving binnen salarisadministratie (25 punten);
8. Kennis van de applicaties Beaufort en Youforce (Visma) (10 punten).

Competenties

  • Proactief en resultaatgericht;
  • Analytisch en strategisch denker;
  • Teamspeler met leiderschapskwaliteiten;
  • Sterke communicatieve vaardigheden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12, verbonden aan de CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen: In overleg.

Planning
Gesprekken bij de gemeente zijn op dinsdag 5 en donderdag 7 november 2024. Uitgenodigde kandidaten ontvangen bericht op vrijdag 1 november 2024.

Overige informatie

  • Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.
  • Akkoord met SROI regeling m.b.t. Social Return.
  • Indien personeel ter beschikking gesteld wordt, registratie in het handelsregister vereist als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt.
  • Voldoen aan voorwaarden voor disculpatie zoals gesteld in leidraad invordering.

Reactietermijn
Reageren kan tot dinsdag 29 oktober 2024, 09.00 uur.