Fraud Blocker Coördinator Kwaliteit en Control | Freelance Opdrachten

Coördinator Kwaliteit en Control

Logo van Regio Gooi en Vechtstreek met een kleurrijk abstract golfmotief naast de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 4434
Organisatie: Regio Gooi en Vechtstreek
Locatie: Regio Gooi en Vechtstreek
Uren per week: 28 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 28-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

Het team Kwaliteit en Control valt onder de Concernstaf Bedrijfsvoering. Op het terrein van planning & control, financiële advisering, informatiebeveiliging, administratieve organisatie (procesverbetering/beschrijving) en de (verbijzonderde) interne controle is het team Kwaliteit & Control de spil voor bestuur en organisatie.

Opdracht
Als coördinator Kwaliteit & Control ben je samen met je team van 2 adviseurs Rechtmatigheid en Kwaliteit verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van (verbijzonderde) interne controles om de werking van de processen en de daarin opgenomen beheersmaatregelen te toetsen en waar nodig aanbevelingen te doen ter verbetering. Je signaleert in- en externe ontwikkelingen en weet deze ontwikkelingen te vertalen naar de administratieve organisatie en interne controles. Voor de directie en het management treed je proactief op als sparringpartner, adviseur en/of procesbegeleider zodat de processen worden voorzien van de juiste beheersmaatregelen en interne kwaliteitscontroles om ‘in control’ te zijn.

Opgaven zijn:

  • Het jaarlijks uitvoeren van een risicoanalyse als basis voor het opstellen van een jaarlijks controleplan. Hierin zijn de controles inzake rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid opgenomen;
  • Periodiek (minimaal per kwartaal) op basis van ontwikkelingen beoordelen of het controleplan passend is bij de risico’s van de Regio;
  • Adviseren over eventuele aanpassingen in het controleplan;
  • Rapporteren over de voortgang van het controleplan en de uitkomsten van de onderzoeken;
  • Ontwikkelen van methoden en technieken voor het uitvoeren van interne controles;
  • De proceseigenaren ondersteunen bij verbetering en vastlegging van de procesanalyse;
  • Proactief adviseren over te nemen beheersmaatregelen en door afdelingen uit te voeren kwaliteitscontroles.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde hbo-diploma Bedrijfseconomie of Accountancy;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met administratieve organisatie en interne controles;
3. BYOD (bring your own device): de kandidaat gebruikt eigen mobiel. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar.

Gunningscriteria
4. Aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie (bij voorkeur de LEAN-methodiek); (20 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met ISO 9001-2015 of HKZ certificering; (20 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van risicoanalyses voor directie en management; (25 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met kwaliteit en control binnen een non-profitorganisatie; (15 punten)
8. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie of samenwerkingsverband; (10 punten)
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met administratieve organisatie en interne controles. (10 punten)

Competenties
1. Je hebt een heldere visie op proces- en kwaliteitsmanagement en de ontwikkeling van het interne beheersingssysteem;
2. Je hebt een goed gevoel voor het ambtelijke en bestuurlijke krachtenveld; je begrijpt de afwegingen die worden gemaakt en kunt daar gedegen en gezaghebbend over adviseren;
3. Je bent contactueel sterk, maakt gemakkelijk contact en bouwt snel een netwerk op;
4. Je hebt een helikopterview, goed ontwikkelde analytische vaardigheden en kunt ook naar details kijken, met vermogen om procesmatige gevolgen te overzien en daar effectief mee om te gaan;
5. Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

Functieschaal
Deze functie wordt nog HR21 ingedeeld – indicatie functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1 (duo-constructie optioneel)

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: ☒Ma – ☒Di – ☒Wo – ☒Do – ☒Vr – ☐Za – ☐Zo. In overleg in te plannen – hybride werken is mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 5 november 2024 van 09.30-10.30 en van 17.00 tot 18.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 31 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Regio Gooi- en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 28 oktober 2024, 09.00 uur.