Fraud Blocker Manager Projectbeheersing (IPM) | Gemeente Purmerend | ZZP

Manager Projectbeheersing (IPM)

Logo van purmerend met een gestileerde groene en blauwe stierenkop naast de merknaam in vet, schreefloos lettertype.

Aanvraagnummer: 4475
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 24 tot 32 uur
Tarief: €120 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 30-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met veel mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, waar onze inwoners centraal staan. We denken in kansen en mogelijkheden en waarderen creativiteit, een informele aanpak en verbinding met de omgeving.

Opdracht
Purmerend zit midden in een schaalvergroting van de woningbouw én vervangt op grote schaal riolering en richt de openbare ruimte opnieuw in. Daarnaast wordt er in sommige gebieden gestreefd naar het aardgasvrij maken van bestaande panden. Een van de projecten die we integraal uitvoeren is het project Overwhere-Noord. We vervangen hier het riool en de openbare verlichting en richten het maaiveld opnieuw in. Stadsverwarming Purmerend (SVP) overweegt om de woonwijk aardgasvrij te maken (hier is nog geen besluit over). Verder plannen we een nieuw complex in Baanstee-Noord voor de milieustraat en gemeentewerf.

Voor deze projecten zoeken wij een manager projectbeheersing. Het project Overwhere-Noord volgt het IPM-model, waar jij onderdeel van zult worden. Je werkt samen met de overall projectmanager van de milieustraat.

Wij zoeken een enthousiaste, inspirerende manager projectbeheersing (IPM) die projectmanagers en teams ondersteunt en bijdraagt aan de verdere ontwikkeling van de rol binnen de afdeling.

Werkzaamheden en taken:
- Spin in het web en verbindende factor tussen de IPM-rollen;
- Adviseert en signaleert richting de projectmanager;
- Verantwoordelijk voor planning, financiën, kwaliteit en documentenbeheer;
- Informeert Control over de inhoud van het project;
- Bewaakt baseline en scopemanagement: beoordeelt en toetst wijzigingen;
- Beheert financiën: beoordeelt prognoses en eindstanden;
- Verzorgt planning en documentbeheer;
- Behandelt risicobeheer;
- Kan optreden als vervanger van de projectmanager.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Aantoonbare werkervaring als manager projectbeheersing binnen minimaal twee overheidsinstellingen in de afgelopen 5 jaar;

Gunningscriteria
3. Minimaal 4 jaar ervaring in de afgelopen 6 jaar in de rol van manager projectbeheersing bij een overheidsinstelling (25 punten);
4. Ervaring met integrale technische projecten in de afgelopen 4 jaar, noem een voorbeeld in het cv (25 punten);
5. Ervaring in een IPM-team, benoem dit duidelijk in het cv (20 punten);
6. Minimaal 4 jaar ervaring bij een gemeente met meer dan 80.000 inwoners in de afgelopen 6 jaar, benoem dit duidelijk in het cv (20 punten);
7. Maximaal uurtarief van €120 exclusief btw, inclusief reiskosten en parkeerkosten (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan hoe u aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Omgevingsbewust en organisatiesensitief;
- Integer;
- Sterk in communicatie;
- Resultaatgericht;
- Adviesvaardigheid en overtuigingskracht;
- Netwerkvaardigheid.

Functieschaal
Deze functie valt in functieschaal 11, verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 4 november van 13.00 uur tot 16.30 uur. Kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk dinsdag 9 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer geregistreerd in het handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn voor deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 30 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.