Fraud Blocker Beleidsadviseur Preventie en Sport | Freelance Opdrachten

Beleidsadviseur Preventie en Sport

Logo van de gemeente Voorschoten, bestaande uit een rood schild met een kroon en twee lachende gezichten, vergezeld van de tekst "gemeente Voorschoten.

Aanvraagnummer: 4600
Organisatie: Gemeente Voorschoten
Locatie: Voorschoten
Uren per week: 12 uur
Tarief: €95 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 45611
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 31-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Het Sociaal Kernteam Westland is een overheids-BV, die werkt in opdracht van de gemeente Westland. Het SKT verleent hulp aan inwoners in Westland van alle leeftijden in het kader van de jeugdwet en de Wmo. Er werken 120 professionals verdeeld over vijf teams. Drie teams zijn binnen het primaire proces verantwoordelijk voor de zorgvragen in de regio’s Wateringen, Naaldwijk en 's-Gravenzande. Onze zorgregisseurs worden daarbij inhoudelijk bijgestaan door academisch geschoolde gedragswetenschappers. De bureaudienst verzorgt daarnaast de triage en het intakeproces van de zorgvraag. Het bedrijfsbureau ondersteunt de organisatie met de administratie, bedrijfsvoering en HR. Iedereen werkt hier met hetzelfde doel: rust en evenwicht in de situatie van de cliënt.

Opdracht
Ben jij een ervaren HR-adviseur die het leuk vindt om samen met het management te sparren over HR-zaken? Ben jij innovatief, creatief en implementeer jij graag verbeteringen? Lees dan snel verder, want dan is deze functie bij het SKT iets voor jou!

De functie van HR-adviseur is veelzijdig. Je houdt je bezig met zowel operationele, tactische als strategische werkzaamheden. Dit zorgt ervoor dat geen dag hetzelfde is en dat je veel afwisseling hebt gedurende de dag.

Een greep uit de werkzaamheden die je gaat doen:

  • Verzuim heeft voor jou geen geheimen. Je fungeert als sparringpartner voor de manager die het traject begeleidt. Je bent op de hoogte van de wet- en regelgeving (WvP) en adviseert waar nodig. Je onderhoudt contact met de Arbodienst en je hebt geregeld overleg met de verzuimconsulent. Daarnaast heb je ervaring met complexe verzuimtrajecten die dreigen vast te lopen.
  • Up-to-date houden en verbeteren van beleidsstukken en regelingen. Of het nou gaat om het stagebeleid, de gratificatieregeling, het duurzame inzetbaarheidsbeleid of het agressieprotocol.
  • Regelmatig komen projecten voorbij die opgepakt moeten worden, zoals het uitvoeren van een PMO, het opstellen van een vitaliteitsprogramma en het onderzoeken van mogelijkheden m.b.t. de inzet van de Arbodienst.
  • AFAS beheer: verantwoordelijk voor het uitbouwen en verbeteren van de functionaliteiten en workflows in AFAS, samen met een externe specialist.
  • Back-up voor de controle van de salarisadministratie en betrokken bij RI&E.

De RI&E is opgesteld en het plan van aanpak ligt klaar. Samen met twee preventiemedewerkers ga jij aan de slag met de uitvoering van het plan van aanpak.

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden: effectief kunnen communiceren met medewerkers, managers en externe partijen.
  • Analytisch vermogen: trends identificeren, problemen diagnosticeren en op gegevens gebaseerde beslissingen nemen.
  • Kennis van het arbeidsrecht: toepassen en borgen van wet- en regelgeving.
  • Probleemoplossend vermogen: complexe problemen aanpakken en effectieve oplossingen aanreiken.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo-bacheloropleiding in HRM;
2. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als HR-adviseur;
3. Ervaring met AFAS Beheer, benoem waar deze is opgedaan;
4. Ervaring met complexe langdurige verzuimcasussen;

Gunningscriteria
6. Minimaal 6 jaar werkervaring als HR-adviseur; (30 punten)
7. Minimaal 3 jaar ervaring met complexe verlengd verzuimcasussen, licht dit toe met een voorbeeld (25 punten)
8. Minimaal 2 jaar ervaring met het optimaliseren en opstellen van beleidsstukken binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten)
9. Minimaal 4 jaar ervaring binnen het sociaal domein van een gemeente; (15 punten)
10. Maximaal uurtarief van € 95,- excl. btw (10 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de kandidaat aan het profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is eventueel verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg). Is hybride werken mogelijk: ja, na inwerkperiode.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 6 november 2024. Uiterlijk dinsdag 5 november 2024 ontvangen uitgenodigde kandidaten bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie
- De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. De geselecteerde kandidaat moet zelf een mobiele telefoon met abonnement en een laptop of iPad meenemen voor zakelijke contacten.

De reactietermijn van deze opdracht duurt tot donderdag 31 oktober 2024, 09:00 uur.