Fraud Blocker Projectleiding Gemeentelijke Huisvesting | ZZP Opdrachten

Projectleiding Gemeentelijke Huisvesting

Logo van Hilversum Mediastad, met een blauw schild met een geel propellerachtig symbool en de tekst "Hilversum Mediastad" in blauw en geel.

Aanvraagnummer: 4635
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 1-12-2024
Optie tot verlenging: 4 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 05-11-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland Een groene tuinstad met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid: bereikbaar, toegankelijk, open en nieuwsgierig. We geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. We maken slim gebruik van technologie en data en stellen deze zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en regio gebeurt en zoeken de dialoog en samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn: Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht Het college heeft op 9 mei 2023 aan de gemeentesecretaris de opdracht gegeven om de strategische huisvestingsvisie te actualiseren. De noodzaak om strategisch naar de huisvesting van ambtenaren en het bestuurshart te kijken is meerledig. Veranderende werkwijzen met hybride werken en digitalisering, maatschappelijke ontwikkelingen en dienstverleningsvisie beïnvloeden de behoefte aan ruimte en werkpatronen sterk. De huisvesting kan aantrekkelijk, kostenefficiënt, faciliterend en aansprekend georganiseerd worden. De bestaande huisvestingsportefeuille bestaat uit 4 gebouwen die verspreid over de stad staan. Deze combinatie van factoren maakt een actualisatie van de huisvestingsstrategie essentieel, aangezien de huidige gedecentraliseerde huisvesting tekortschiet in het faciliteren van deze ambities.

De strategische huisvestingsvisie wordt de komende maanden behandeld door het college en de raad. Dit omvat een herziening van de huisvestingsvisie uit 2019/2020 en verschillende huisvestingsscenario’s (bijv. modernisering van bestaande gebouwen, huur of koop van een centrale locatie). Na bestuurlijke besluitvorming over de visie en het gekozen scenario moet uitvoering plaatsvinden met planontwikkeling, detailstudie, locatiekeuze, vergunningen, aanbestedingen en realisatie.

Tevens hebben de gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum in de zomer van 2024 het principebesluit genomen tot het aangaan van een lichte fusie. De fusie tussen de gemeenten Wijdemeren en Hilversum zal gevolgen hebben voor de huisvesting van de ambtenaren, het bestuur en de dienstverlening voor inwoners. Het aandachtsgebied verruimt (van ongeveer 900 naar 1100 ambtenaren) en het werkgebied op dienstverlening verandert met de wijk- en dorpenaanpak. De bestuurlijke fusie is gepland per 1 januari 2027, voorafgegaan door een ambtelijke fusie per 1 januari 2026. Definitieve bestuurlijke besluitvorming over de fusie wordt de komende maanden verwacht waarna een ambtelijk programma wordt gestart. Toekomstige huisvestingplannen of locaties moeten hierop aansluiten.

Wat zoeken wij? De gemeente Hilversum zoekt een projectleider huisvesting die samen met de opdrachtgever en de projectgroep de nieuwe huisvesting van de gemeente Hilversum en de impact van de nog te besluiten fusie vormgeeft. In die rol ben je een goede sparringpartner voor de opdrachtgever en rapporteer je aan hem.

Je zorgt samen met stakeholders en de projectgroep voor een goede projectvoering: opdrachtformulering, inrichting projectorganisatie, vergaderingen en het bereiken van het gewenste eindresultaat. Je geeft invulling aan de huisvestingsvisie en gebouwportefeuille, die bijvoorbeeld wordt vergroot, verbeterd of vernieuwd. Je neemt daarbij een regierol aan, waarbij je vanuit opdrachtgeverschap werkzaamheden uitzet naar de externe flexibele schil (zowel adviserende als ontwerpende partijen) en stuurt op leveranciers samen met de facilitaire contractmanagers. Kennis van verduurzaming en gemeentelijke dienstverlening is een pré.

Je begeleidt het proces van plan naar realisatie, werkt de route uit, zorgt voor het juiste inkoopproces en vergunningen en stuurt op de kosten. Je schakelt met collega's en externe partijen zoals een aannemer of architect. In het project zorg je ervoor dat de organisatie, directie en bestuur op de hoogte zijn. Kleinere projecten of klussen ga je niet uit de weg; je pakt aan wat aangepakt moet worden, of dit nu een opening van een nieuw kantoor is, verbouwing van een bestaand pand of snelle oplevering van een extra servicepunt in de stad.

Je hebt er plezier in om nieuwe, alternatieve en creatieve oplossingen te bedenken, uit te werken, binnen budget te passen en uit te (laten) voeren. Goed kunnen plannen, prioriteiten stellen, snel schakelen en het scheiden van hoofd- en bijzaken is dan ook zeer nuttig. Het werk voer je zelfstandig uit, maar je werkt nauw samen met anderen, zowel intern als extern. We zoeken iemand met een breed netwerk, die bereid is hierin te investeren en zich makkelijk beweegt in de belangen en de (bestuurlijke en ambtelijke) stakeholders.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar recente ervaring als projectleider huisvesting binnen een overheidsorganisatie;
2. Een afgeronde hbo-opleiding gericht op facility management, bouwkunde, vastgoedkunde of bouwtechnische bedrijfskunde.

Gunningscriteria
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (project)manager op het gebied van huisvesting bij een gemeente, woningcorporatie of zorg- en welzijnsinstelling (50 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij fusies of samenvoegingen van huisvestingsportefeuilles of organisaties (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met projectsturing gericht op financiën (licht dit antwoord duidelijk toe) (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Je bent daadkrachtig en resultaatgericht;
  • Je bezit people skills (verbinden, feedback geven en aanspreken);
  • Je beschikt over politiek-organisatorische sensitiviteit;
  • Je spreekt de taal van de uitvoering maar kan ook conceptueel denken;
  • Je hebt sterk ontwikkelde skills op projectsturing en financiën;

Functieschaal Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12, verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr/in overleg.

Planning De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 14 november 2024 tussen 13.00 en 17.00 uur. De kandidaten die worden uitgenodigd, ontvangen uiterlijk op dinsdag 12 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen altijd reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor zakelijke contacten, evenals een laptop of iPad.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 5 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

4635 - Projectleiding Gemeentelijke Huisvesting