Aanvraagnummer: 4645
Organisatie: Gemeente Waterland
Locatie: Waterland
Uren per week: 8 tot 36 uur (gemiddeld 24) uur
Tarief: €90 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 30-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Waterland wil een toekomstbestendige organisatie zijn en zorgen dat de dienstverlening op alle fronten op orde is. Daar hoort de dienstverlening naar nutsbedrijven bij, zoals telecomaanbieders die glasvezel willen aanleggen in de gemeente. De aanleg van glasvezel is weliswaar geen taak van de gemeente, maar de gemeente heeft wel een wettelijke regierol om dat in goede banen te leiden.
Opdracht
PoP, OAP’s, DP’s, muddruk, jij weet waar het over gaat. Als zelfstandig werkend toezichthouder glasvezelaanleg ben je in staat om het gehele proces te begeleiden vanaf de aanvraag om instemming met (deel)projecten in MOOR tot en met de oplevering van het straatwerk en het afhandelen van de facturen. Je bent in staat om de juiste leges te bepalen en om de juiste VNG-tarieven toe te passen. Je beoordeelt de deelaanvragen met de low-level designs en ziet toe op de juiste uitvoering van de werkzaamheden conform de wet- en regelgeving en de door de gemeente gestelde voorschriften, en legt de resultaten vast.
Je ziet toe op de ploegen die aan het werk zijn door ze zo nodig dagelijks te bezoeken en te controleren of het werk gaat volgens de voorschriften. Het bouwen aan een goede relatie met de mensen in het veld is daarbij belangrijk. Ga er vanuit dat ze de voorschriften in het begin nog niet zo goed kennen als jij. De aannemer moet weten dat je alles controleert en dat het werk beter maar meteen goed gedaan kan worden.
De juiste voorbereiding en afstemming met partijen en het toezicht op de juiste uitvoering van de werkzaamheden door de telecomaannemers worden door jou verzorgd. Je kent de planning van de aannemers, de kritische paden en stuurt bij zodra dat nodig is om te voorkomen dat partijen elkaar in de weg lopen.
Je bent ook aanspreekpunt namens de gemeente voor vragen/meldingen/klachten over de aanleg van glasvezel (meldingssysteem e-Suite/Dimpact). Je legt relevante zaken en afspraken vast in een projectdossier. Vanwege de commerciële belangen van telecompartijen voorkom je conflictsituaties door wekelijks een coördinerend overleg voor te zitten met de aannemers die glasvezel aanleggen. Je activiteiten stem je steeds zorgvuldig af met collega’s, zoals met de medewerker van verkeer, de wegbeheerder, de beleidsmedewerker, maar zo nodig ook met de collega’s van Communicatie of Juridische Zaken.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde relevante mbo-opleiding in de richting van Civiele Techniek;
2. Minimaal 5 jaar werkervaring in het houden van toezicht op en coördineren van de aanleg van ondergrondse infra zoals glasvezel;
3. In het bezit van rijbewijs B;
4. BYOD-regeling (bring your own device) is van toepassing; de kandidaat dient in het bezit te zijn van een eigen laptop en telefoon.
Gunningscriteria (wensen)
5. Aantoonbare kennis van en ervaring met de toepassing van de Telecommunicatiewet en telecomverordeningen zoals de AVOI van de gemeente Waterland (40 punten)
6. Aantoonbare kennis van en ervaring met RAW-systematiek en de geldende richtlijnen CROW (40 punten);
7. Aantoonbare ervaring met MOOR, Excel, Word, e-Suite/Dimpact (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
In Waterland zijn belangrijke competenties: lef, verbinding, vertrouwen en nieuwsgierigheid. Voor deze functie komt daar besluitvaardigheid, samenwerken, stressbestendigheid, oplossingsgerichtheid en communicatieve vaardigheden bij.
Functieschaal/tarief
Uurtarief voor deze uitvraag is maximaal €90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.
Benodigd aantal professionals
1.
CV en motivatie
CV en motivatie: maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: de werkdagen worden in overleg afgesproken. De werkzaamheden worden uitgevoerd in/ bij het gemeentehuis te Monnickendam en op uitvoeringslocaties.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Voor de uitvoering van de opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 30 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.