Aanvraagnummer: 4650
Organisatie: Gemeente Staphorst
Locatie: Staphorst
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 07-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 17.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.
Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.
Opdracht
Als onderdeel van ons cluster ruimtelijke ontwikkeling bieden we jou een dynamische rol waarin je inhoudelijke input levert voor diverse projecten, bijvoorbeeld woningbouw en bedrijventerreinen, waarbij je een cruciale rol speelt in de voortgang en kwaliteit. Daarnaast horen ook de volgende taken bij jouw werkzaamheden:
- Actief bijdragen aan het vormgeven van de transitie van het tijdelijke omgevingsplan, samen met je collega's
- Ruimtelijke motiveringen beoordelen binnen het kader van afwijkingsverzoeken voor het omgevingsplan en advies leveren in het proces
- Advies geven aan het college en de raad, waarbij je als vertrouwenspersoon fungeert op beleidsniveau
- Leiding nemen bij het begeleiden van wijzigingsverzoeken voor het omgevingsplan
- Optreden als de vakinhoudelijke expert, waar collega's op jou kunnen rekenen voor deskundige begeleiding en ondersteuning
De werkprocessen optimaliseren, die gestroomlijnd zijn via EPOS (Efficiënte Procesinrichting Omgevingsrecht Staphorst). Voor meer details, bekijk onze website epos.staphorst.nl
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau in de richting van Ruimtelijke Ontwikkeling;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsmedewerker of beleidsadviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeentelijke instelling;
3. Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2024 voor minimaal 32 uur per week.
Vereisten / Knock-outcriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker of beleidsadviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling (50 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het formuleren van heldere adviezen in ruimtelijke projecten en het toelichten daarvan aan college en/of gemeenteraad (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in een bestuurlijke omgeving met politieke invloeden (beschrijf dit duidelijk met een voorbeeld in het cv) (10 punten).
Competenties
- Analytisch;
- Flexibel;
- Samenwerken;
- Communicatief sterk (verbaal en schriftelijk).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Gunningscriteria
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 13 november 2024 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- De Opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional die in dienst zal treden.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 7 november 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.