Aanvraagnummer: 4656
Organisatie: Gemeente Dronten
Locatie: Dronten
Uren per week: 32 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Flevoland
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 01-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Dronten is een dynamische gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.
Opdracht
Als beleidsadviseur sport ben je het eerste aanspreekpunt voor en onderhoud je de contacten met de sportverenigingen, andere sport- en beweegaanbieders, de buurtsportcoaches, de JOGG-regisseur en Optisport, de exploitant van de gemeentelijke sportaccommodaties. Je hebt daarnaast contacten met organisaties buiten de sportwereld, waaronder scholen, welzijnsorganisaties, GGD en politie.
In je rol als beleidsadviseur sport ontwikkel en voer je het sportbeleid uit als middel om bij te dragen aan het welbevinden van onze inwoners. Dit doe je samen met jouw collega's die de andere beleidsterreinen binnen het sociaal domein van de gemeente ontwikkelen en uitvoeren. Je brengt ook advies uit aan management, college en raad over jouw beleidsterrein.
Een ander onderdeel van je takenpakket is het opstellen en beheren van contracten op het gebied van sportaccommodaties (huur, pacht, exploitatie). Je voert het subsidiebeleid van de gemeente uit in relatie met sport en gezonde leefstijl. Dan gaat het over subsidiebeschikkingen, uitvoeringsovereenkomsten en subsidiebeleidsregels.
Je bent voor organisaties en burgers op genoemde beleidsterreinen het aanspreekpunt en gesprekspartner. We verwachten dat je in staat bent om de samenwerking tussen partijen op het beleidsterrein sport te stimuleren. Je hebt daar een actieve en verbindende rol in. Ook lever je een bijdrage aan de interne P&C-cyclus op het onderdeel sport.
In deze functie werk je nauw samen met collega-beleidsmedewerkers binnen het sociaal domein en zorg je voor de verbindingen tussen verschillende beleidsterreinen zoals zorg, gezondheid, participatie, sport, jeugd en welzijn. Daarnaast krijg je ook regelmatig te maken met thema's buiten het sociaal domein, maar die wel raken aan de sport. Hierbij kun je denken aan economie, citymarketing, ruimtelijk beheer en openbare orde.
Daarnaast:
- Eind 2024 staat er mede dankzij jouw aanjagende rol een stevig fundament van bewegen en sport in het nieuwe uitvoeringsprogramma Gezond Samenleven.
- Je monitort en stuurt op de plannen die uit het nieuw te maken beleid rollen.
- Je monitort en stuurt op de implementatie van de versterking van beweegactiviteiten en sport in de gemeente Dronten.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring met sport gerelateerde vraagstukken binnen een gemeente.
Gunningscriteria
3. Aantoonbare kennis van/werkervaring met het werkterrein gezondheid (sport, leefstijl, welzijn en preventie) (25 punten);
4. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richting sport en gezondheid (20 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur Sport (25 punten);
6. Aantoonbare ervaring met het samenwerken met maatschappelijke partners op het gebied van sport, welzijn en gezondheid (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in een politiek sensitieve omgeving (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het bovenstaande profiel voldoet.
Competenties
Je wordt blij van doelen en resultaten behalen en in je aanpak houd je rekening met je omgeving. Je bent gericht op vernieuwing en verbetering en je staat stevig in je schoenen, ook als het even tegenzit. Je hebt oog voor de verschillende belangen en bestuurlijke verhoudingen en bent een echte afmaker.
- Netwerker, verbinder, praktisch en sociaal vaardig;
- Goed kunnen samenwerken en communiceren met zowel externe partners en aanbieders als interne collega's op beleids-, management- en uitvoeringsniveau;
- Geduldig en legt gemakkelijk nieuwe contacten;
- Organisatietalent en werkt gestructureerd.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze schaal is verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Ma – Di – Wo – Do – Vr (nader overeen te komen)
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdag 6 november 2024 tussen 09:00-15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 5 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- De opdrachtgever vraagt om een Integriteitsverklaring.
- De opdrachtgever vraagt om een Uittreksel Handelsregister (KvK).
- De opdrachtgever vraagt om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA).
- Indien personeel ter beschikking wordt gesteld, staat de opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze opdracht duurt tot vrijdag 1 november 2024, 09.00 uur.