Fraud Blocker Toezichthouder / Bouwinspecteur | Gemeente Zoetermeer | ZZP

Toezichthouder / Bouwinspecteur

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 4657
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: €85 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 04-11-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatieven. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan! Afdeling De afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) werkt dienstverlenend, omgevingsbewust en professioneel vanuit een regisseursrol met betrekking tot vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van wet- en regelgeving voor bouw, milieu, APV en bijzondere wetten. De afdeling bestaat uit twee teams: Openbare Orde en Veiligheid (OOV) en Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH). Het team VTH bestaat uit drie clusters: Vergunningen, Bouwtoezicht & Constructie en Juridische Zaken & Beleid. De onderhavige functie valt onder het cluster Bouwtoezicht & Constructie.

Opdracht - Controles m.b.t. naleving van wet- en regelgeving omgevingsrecht en evenementen; - Regisseur vanuit de gemeente omtrent de uitvoering; - Meedenken, in geval van afwijkingen, over de verdere uitvoering van plannen; - Deelname in roulatie aan 24/7 piketdienst; - Rapporteren over illegale activiteiten (hennep, illegaal gebruik etc.); - Informeren juristen bij toepassing bestuursdwang, handhaven van bestuursdwang; - Gesprekspartner gemeentelijke diensten als Stadsbeheer en Stadsontwikkeling, Wijkposten, etc; - Informatieverstrekking ten aanzien van regelgeving en procedures; - Afhandeling meldingen burgers.

Vereisten / Knock-outcriteria 1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.) 2. Minimaal een afgeronde mbo4 opleiding in de richting van bouwkunde; 3. Een afgeronde opleiding ABW1 (Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1); 4. Aantoonbare werkervaring met besluit bouwwerken leefomgeving, Bouwveiligheid en Handhaving (benoem waar dit is opgedaan); 5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder bouw;

Gunningscriteria 6. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van bouwkunde (10 punten); 7. Een afgeronde opleiding Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1 (10 punten); 8. Een afgeronde opleiding Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2 (20 punten); 9. Aantoonbare werkervaring met ondermijning (benoem waar dit is opgedaan) (15 punten); 10. Bereid om 24/7 piketdienst te draaien (licht je antwoord duidelijk toe) (5 punten); 11. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bovengenoemde werkzaamheden in de afgelopen 6 jaar als toezichthouder bouw binnen een gemeente (30 punten); 12. Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee Flextender (10 punten).

Competenties - Zelfverzekerd; - Zelfstandig; - Overtuigingskracht; - Stressbestendig; - Servicegericht; - Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden.

Schaal Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09.

Benodigd aantal professionals: 2.

CV-eisen Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: Maandag - Dinsdag - Woensdag - Donderdag - Vrijdag.

Planning De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 7 november 2024 van 13:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 5 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

Reageer nu op deze opdracht!

4657 - Toezichthouder / Bouwinspecteur